افزایش مصرف برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش مصرف برق در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: روز گذشته مصرف برق در استان به ۷ هزار و ۹۵۱ مگاوات رسید که از پیک ۷ هزار و ۹۱۷ مگاوات سال ۹۷ عبور کرده و رکورد مصرف برق شکسته شد.

وی افزود: پیک مصرف برق در سال ۹۷ در تاریخ ۱۹ تیرماه ثبت شده بود و اوج مصرف در ساعت ۱۶ روز شنبه ۷ هزار و ۹۵۱ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل(۷ هزار و ۳۹۰ مگاوات) ۷.۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دشت بزرگ بیان داشت: در سال گذشته دمای ۵۰ درجه پیک مصرف (بیشترین میزان مصرف برق) را داشتیم، ولی دیروز در دمای ۴۸ درجه از آن عبور کردیم و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در روز‌های آینده دمای هوا در خوزستان از ۵۰ درجه عبور کند و به تبع آن استفاده از وسایل سرمایشی و مصرف برق بیشتر خواهد شد اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای افزایش هر درجه دما که از ۴۷ عبور کند ۲۵۰ مگاوات افزایش بار در شبکه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم با استفاده بهینه از انرژی برق و جابجایی مصارف غیر ضروری به ساعت‌های خارج از پیک (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) صنعت برق را در عبوری ایمن از تابستان ۹۸ همراهی کنند.

انتهای پیام/م

گرمی هوا مصرف برق را بالا برد

برچسب ها: شرکت برق ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.