پرداخت بیش از ۲ هزار فقره وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد قزوین+فیلم

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته پرداخت شد.

امیر محبی قائم مقام کمیته امداد استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: پارسال ۲ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۴۷۸ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شد که از این میزان ۵۷ درصد در مناطق روستایی و ۴۳ درصد به متقاضیان مناطق شهری داده شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸ درصد از وام پرداخت شده مربوط به مناطق محروم است.

قائم مقام کمیته امداد استان گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده ۷۹۴ فقره وام به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد.

محبی افزود: عمده تسهیلات پرداخت شده به زنان سرپرست خانوار در زمینه مشاغل خانگی است.

وی اضافه کرد: پارسال ۳ هزار و ۹۱۴ نفر از دوره آموزشی مشاغل خانگی از جمله گلیم بافی، خیاطی، کشت زعفران و قارچ بهره‌مند شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان گفت: در زمینه توانمند سازی مددجویان، سال گذشته علاوه بر پرداخت تسهیلات، ۵۵۹ فقره کاریابی و هم افزایی با کارفرمایان انجام و مددجویان در واحد‌های اقتصادی فعال در استان مشغول به کار شدند.

محبی با اشاره به بسته‌های تشویقی که برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است، افزود: کمیته امداد برای کارفرمایانی که از مددجویان در واحد‌های اقتصادی خود استفاده کنند به ازای هر مددجو ۲۰ میلیون تومان تسهلات پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین این نهاد تا ۲ سال حق بیمه سهم کارفرما را برای شاغل شدن مددجویان پرداخت می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد استان گفت: برای توانمند سازی مددجویان در سال جاری، پرداخت ۴ هزار فقره تسهیلات، هزار فقره کاریابی، برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای هزار و ۵۰۰ نفر و دوره آموزشی مشاغل خانگی بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

محبی افزود: هدف این نهاد توانمندسازی مددجویان جوان و خارج کردن آنان از چرخه حمایتی است، اما مددجویان پیر و صعب العلاج تا پایان عمر تحت حمایت خواهند بود.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۹ هزار و ۱۷۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/ک

پرداخت ۴۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان برای ایجاد اشتغال

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.