مدیر آموزش و پرورش بوکان خبرداد:

۳ مدرسه خیرساز در بوکان به بهره برداری رسید

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت : در سومین روز از دهه مبارک فجر ، سه مدرسه خیّرساز در این شهرستان به بهره برداری رسید.

سلیمان مام عزیزی  مدیر آموزش و پرورش بوکان در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اظهار داشت : بعداز ظهر امروز (یکشنبه) همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر ، سه مدرسه خیّرساز در روستا های این شهرستان  ، با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و خیرین مدرسه ساز ، به بهره برداری رسید.

وی با اعلام اینکه  این تعداد طرح آموزشی ،  شامل یک مدرسه سه کلاسه در روستای لگز ، یک مدرسه سه کلاسه در روستای قره گول و یک مدرسه دو کلاسه در روستای امیر آباد از توابع بخش سیمینه بوکان بوده است ، افزود :  برای احداث این تعداد مدرسه با ۳۹۰ مترمربع زیربنا ، ۲ میلیارد و ٨۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

مام عزیزی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر ، سه باب مدرسه دیگر نیز در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح خواهد شد ، یادآور شد : مدرسه یک کلاسه روستای  پیر بها الدین و مدارس دو کلاسه روستا‌ های ینگی کند و قادر آباد از جمله این طرح ها هستند.

سلیمان مام عزیزی با بیان اینکه خیرین نقش بسیار پر رنگی در ساخت مدارس در این شهرستان دارند ، افزود: در حال حاضر حدود هفت باب مدرسه از جمله مدرسه روستا‌های کانی اله سیده، حصار بلاغی ، منوچهری، قاجر، اوزن قشلاق و کلتگه نیز توسط خیرین مدرسه ساز در بوکان در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش بوکان یادآور شد : برای افزایش سرانه فضا‌های آموزشی در بوکان، یک سوم اعتبارات این شهرستان برای ساخت فضا‌های آموزشی اختصاص یافته است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان های مهاباد ، میاندوآب ، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر ترین شهرهای ایران به شمار می رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستاها می باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.

 

انتهای پیام/م

 

بهره برداری از مدارس خیرساز در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.