همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انجام شد؛

افتتاح و بهره برداری مدرسه کودکان اوتیسم آذربایجان غربی در ارومیه

در دومین روز از دهه مبارک فجر، نخستین مدرسه کودکان استثنایی اوتیسم در ارومیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی امروز در آئین افتتاح مدرسه کودکان اوتیسم گفت: آموزش و پرورش زیر بنای توسعه هر جامعه است و وظایف اصلی دولت فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم و شرایط رایگان در زمینه تعلیم و تربیت برای فرزندان کشور است.
 
شهریاری با اظهار اینکه یکی از اولویت‌های اصلی استانداری، افزایش سرانه آموزش است تا دانش آموزان در شرایط بهتری به ادامه تحصیل بپردازند؛ افزود: تمامی همتمان را به خرج خواهیم داد تا زمینه مساعد برای آموزش و پرورش فرزندان سرزمینمان تسهیل گردد
 
آیدین رحمانی رضائیه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان نیز در آئین بهره برداری از مدرسه استثنایی کودکان اوتیسم ارومیه گفت: مدرسه یاد شده نخستین مدرسه استثنایی در سطح استان می‌باشد که در زمینی به مساحت ۲هزار متر مربع محوطه سازی شده و دارای ۷۶۶متر مربع فضای آموزشی می‌باشد.
 
رحمانی در ادامه اظهار کرد: برای احداث مدرسه ذکر شده در مجموع ۱میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های خیران استان یادآور شد در ساخت و احداث این مدرسه خیران مشارکت ۵۰ درصدی داشته اند همچنین خیری از شهرستان بندرعباس با اهداء ۵۰۰ میلیون تومان در این کار خیر مشارکت داشته است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: مدرسه کودکان استثنایی اوتیسم حاوی ۱۰ کلاس درسی و در مجموع با ظرفیت آموزش ۵۰ دانش آموز می‌باشد که با بهره برداری این مدرسه از امسال مشکل تحصیل و آموزش کودکان دارای ویژگی‌های خاص برطرف می‌شود.
 
به گفته رحمانی همزمان با ایام دهه فجر، ۴۸ پروژه آموزشی به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از این فضا‌های آموزشی ۳۱ هزار متر مربع به چرخه فضا‌های آموزشی استان اضافه می شود.
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح مدرسه اوتیسم در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.