در ۹ ماهه سال جاری:

میزان مصرف انرژی برق در خوزستان کاهش یافت/بیش از ۲۶ هزار گیگاوات برق تولید شد

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید بیش از ۲۶ هزار گیگاوات برق در استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بلادی موسوی، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق استان در ۹ ماهه امسال برابر ۲۶ هزار و ۶۸۹ گیگاوات ساعت بوده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی حدود ۲.۷۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی اذعان داشت: سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی با تولید ۲۱ هزار و ۴۲۳ گیگاوات ساعت، معادل ۸۰ درصد کل این انرژی تولیدی بوده است.

بلادی موسوی تصریح کرد: از ۲۱ هزار و ۴۲۳ گیگاوات ساعت تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان ۵۲ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر) و ۴۸ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار داشت: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۷ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: پیک آذرماه سال جاری ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۲.۲۹ درصد کاهش داشته است.

مهرداد بلادی موسوی در ادامه افزود: انرژی مصرفی در ۹ ماهه سپری شده از ابتدای امسال نیز برابر ۳۱ هزار و ۲۴۹ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲/۷۱ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی گفت: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکان در تمام فصول سال فراهم کرده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.

انتهای پیام/گ

کاهش مصرف برق در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.