در ۸ ماهه سال ۹۷؛

افزایش ۲ درصدی مصرف برق در خوزستان

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۲ درصدی مصرف برق در استان در ۸ ماهه سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بلادی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق آبان ماه سال جاری ۴ هزار و ۲۱۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: استان خوزستان در ۸ ماهه سپری شده سال جاری ۲۴ هزار و ۴۰۴ گیگاوات ساعت برق تولید کرده که ۸۰ درصد از کل این انرژی تولیدی سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی با تولید ۱۹ هزار و ۵۱۷ گیگاوات ساعت برق بوده است.

بلادی در ادامه افزود: از ۱۹ هزار و ۵۱۷ گیگاوات ساعت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۳ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۹ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اذعان داشت: انرژی مصرفی در ۸ ماهه سپری شده برابر ۲۹ و ۶۴۸ گیگاوات ساعت بوده که حدود ۲ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان در تمامی فصول سال فراهم نموده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهم ترین منابع ملی محسوب می‌شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.

گفتنی است؛ ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات و مگاوات و در بخش حرارتی برابر با ۵ هزار و ۰۲۷ مگاوات است.

انتهای پیام/گ

مصرف برق در خوزستان افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.