کاهش مصرف برق در اهواز با استفاده از کنتورهای هوشمند

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز از کاهش مصرف برق بدلیل کنترل مصرف و استفاده از کنتورهای هوشمند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با تاکید بر استفاده از کنتورهای هوشمند گفت: استفاده از این کنتورها سبب کاهش زمان قطعی برق و تلفات غیرفنی، نظارت بر کیفیت برق، افزایش سطح خدمات و کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض می شود.

وی هدف شرکت توزیع برق را مدیریت مصرف انرژی است نه کاهش آن عنوان کرد و اظهار داشت: در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بودیم.

کریمی به طراحی نرم افزاری در اتوماسیون برق اهواز اشاره و تصریح کرد: این پروژه در صورت اجرایی شدن برای اولین بار در جهان خواهد بود که از طریق منحنی جریان برق، به صورت آنلاین می‌توان تشخيص داد در کدام فاز اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ایستگاه‌های برق موجود در شرکت‌های نیشکر اذعان داشت: با همکاری و هماهنگی با مجموعه نیشکر مقرر شد میزان مصرف ۶۰ مگاواتی اين شرکت‌ها به کم تر از ۱۰ مگاوات کاهش يابد و اين در حالی صورت گرفت که هيچ مشکلی در توليد محصولات نيشکر به وجود نيامد.

حسن کریمی با اشاره به اینکه همایش مدیریت مصرف در ادارات به میزبانی مجموعه بزرگ نفت و در راستای کاهش میزان مصرف برق ادارات انجام شد، افزود: در این همایش رونمایی و تشريح طرح فهام و همچنين نمايش کنتورهای هوشمند انجام و به ادارات ابلاغ شد تا در صورت عبور از حد مجاز ميزان مصرف و به دستور استاندار خوزستان بدون اخطار قبلی برق آن اداره يا شرکت قطع شود.

وی بیان داشت: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان امسال، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌های اداری موظف بودند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

کریمی با بیان اینکه مصرف برق در منطقه کیانپارس اهواز با استان گلستان برابر است، اذعان داشت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف 2 شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

انتهای پیام/گ

مصرف برق در اهواز کاهش یافت

برچسب ها: شرکت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.