در 5 ماهه نخست سال جاری؛

کاهش 3.1 درصدی مصرف برق در خوزستان

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در 5 ماهه نخست سال 97، مصرف برق در استان 3.1 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهرداد بلادی موسوی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه نیروگاه های خوزستان در 5 ماهه نخست سال جاری 15 هزار و 904 گیگاوات ساعت برق تولید کرده اند، اظهار داشت: در مدت مذکور انرژی مصرفی در استان 3.1 درصد کاهش یافت.

وی سهم نیروگاه های برق آبی از ابتدای سال تا پایان مردادماه 97 را برابر با 3 هزار و 253 گیگاوات ساعت (25 درصد) و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی را برابر با 12 هزار و 651 گیگاوات ساعت (75 درصد) عنوان کرد.

بلادی موسوی با اشاره به اینکه نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در سال جاری 12 هزار و 651 گیگاوات ساعت تولید داشته اند اذعان داشت: از این میزان 48 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 52 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان در ادامه افزود: همچنین نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 81 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیک مردادماه سال جاری 7 هزار و 766 مگاوات بوده و نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد کاهش داشته بیان کرد: انرژی مصرفی در 5 ماهه سال نیز برابر با 19 هزار و 640 گیگاوات ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 3.1 درصد کاهش نشان می دهد.

سید مهرداد بلادی موسوی از شهروندان به خاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی تشکر کرد و گفت: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم به منظور تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان در همه فصول سال فراهم کرده، اما لازم است به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای مشترکان و تامین رفاه عمومی، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

مصرف برق در خوزستان کاهش یافت

برچسب ها: وزات نیرو ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.