وجود بیش از ۲۰۰ پست انتقال برق در خوزستان

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۲۱۰ پست انتقال و فوق توزیع داریم که در سطح استان پراکنده هستند و از نظر میزان تولید برق، رتبه اول را در ایران به خود اختصاص دادیم.

ثبت محور شمال – جنوب راه آهن ایران در یونسکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ،  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان داشت: از نظر ظرفیت انتقال و فوق توزیع شبکه برق نیز رتبه دوم را داریم و به همین میزان آسیب پذیری را در پی دارد.

وی افزود: اولین نیروگاه آبی و حرارتی خاورمیانه در خوزستان راه اندازی شده است و در بسیاری از شاخص ها مقام اولی را داریم که از آن جمله می توان به راه اندازی اولین پست GIS اشاره کرد ولی با این وجود عقب ماندگی های بسیاری داریم.

دشت بزرگ عنوان کرد: در سال گذشته داشتیم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به برق اختصاص داده شد که تاکنون اختصاص داده نشده است و در سال گذشته فقط ۱۲.۵ میلیارد تومان از منابع عمومی جذب نکرده ایم و با پیگیری استاندار ۵۰ میلیون دلار را به ما اختصاص دادند که تلاش می شود تا با ارز 3 هزار و ۵۰۰ تومانی معادل آن را در اختیار ما قرار دهند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: ۶ هزار مگاوات نیروگاه ضرب الاجلی برای خوزستان نیاز داریم، تاکید کرد: در خصوص نیروگاه های تجدیدپذیر در خوزستان فقیر هستیم و با وجود علاقمندی سرمایه گذاران، هیچ شرایط یا تمهیدات ویژه ای برای فعالیت آن ها ایجاد نشده است.

 انتهای پیام/م

خوزستان رتبه اول تولید برق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.