افزایش 27 درصدی آمار تردد مسافران در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 27 درصدی آمار تردد مسافران در استان اردبیل خبر داد.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: آمار تردد مسافران از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه حدود  ۹۱ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد و تردد ۲ هزار و ۵۸۱ سواری از پایانه نیز با 10 درصد افزایش مواجه بود.

وی بیان کرد: تردد روزانه مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در روزهای عادی به ۲ هزار نفر و در طول تعطیلات عید نوروز نیز این آمار به ۸ هزار نفر در روز رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: پایانه مرزی با گمرک متفاوت است و در گذر زمان مدیریت پایانه مرزی بیله سوار به سازمان راهداری محول شده است.

رحمتی افزود: پایانه مرزی بیله سوار با تجمیع نمایندگی هایی از ۱۴ دستگاه اجرایی استان اردبیل شکل گرفته است.

وی گفت: در سال ۹۶ واردات از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۷ درصد افزایش، صادرات ۲۴ درصد افزایش و جابه جایی مسافر در ۱۲ ماهه نیز حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: در طول زمستان و فصول بارندگی سال گذشته مصرف نمک در سطح جاده های استان اردبیل به ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن رسید که در تلاش هستیم با توجه به آسیب های نمک، مصرف این ماده در سال جدید را کاهش دهیم.

رحمتی افزود: حدود ۹۹ درصد حمل کالا در سطح استان اردبیل از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می گیرد.

وی گفت: در طول تاریخ اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل در سال ۹۶ حداقل در هر شهرستان ۱۸ کیلومتر عملیات روکش آسفالت انجام داده است.

انتهای پیام/ح

تردد روزانه 8 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.