انتخاب ۵ روستای پایلوت گردشگری در فارس

روستا در استان فارس به عنوان ۵ روستای پایلوت گردشگری انتخاب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛کمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان فارس با اشاره به انتخاب ۵ روستا در استان به عنوان روستا‌های پایلوت گردشگری گفت: این روستا‌ها از شهرستان‌های مختلف فارس انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با تاکید برای اجرایی شدن طرح پایلوت با دادن تسهیلات بیان کرد: هدف از انجام این طرح جلوگیری از مهاجرت روستائیان، کمک به اقتصاد روستا‌ها و توسعه صنعت گردشگری روستایی است.

پاک فطرت با بیان اینکه ۴۶ روستا با قابلیت گردشگری در استان شناسایی شده، افزود: در حال حاضر به ۱۴ روستا اعتباراتی به شکل تخصیصی ساماندهی شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های فارس تصریح کرد: با دارا بودن ۴ هزار روستا و تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف ظرفیت بیشتری در زمینه گردشگری روستایی دارد که باید احیاء شود و با وجود بحران آب در فارس باید بیش از گذشته به دنبال اشتغالزایی در زمینه بوم‌گردی و گردشگری در روستا‌های استان باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های فارس به همکاری انجام شده با اداره‌کل میراث فرهنگی استان برای پرهیز از موازی‌کاری و رونق بیشتر گردشگری در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: در نزدیکی شهر شیراز آب گرمی وجود دارد که تاکنون از این مکان دارای آب گرم استفاده نشده است.
انتهای پیام/ت

معرفی ۵ روستای فارس به عنوان پایلوت گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.