برگزاری آزمون صنایع دستی در لارستان

هنرمندان صنایع دستی با شرکت در این آزمون، کارت صنعت گری دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیما علویه رئیس میراث فرهنگی صنایع گردشگری لارستان گفت: افرادی که بیش از دوسال در زمینه صنایع دستی فعالیت و در این زمینه مهارت دارند، با شرکت در آزمون صنایع دستی، کارت صنعت گری یا همان پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این آزمون، ۴۰ نفر از صنعت گران صنایع دستی در رشته‌های خوس دوزی، حصیر بافی، چشم زخم، گلابتون دوزی، نی و نیاب پیچی، بافتنی و کایه دوزی از روستای دیده بان از توابع لارستان شرکت کردند.

علویه ادامه داد: نتیجه این آزمون تا ۲ ماه آینده اعلام خواهد شد و به قبول شدگان کارت صنعت گری از طرف اداره کل میراث فرهنگی صنایع گردشگری استان فارس داده خواهد شد.

وی بیان کرد: صنعت گران با این کارت می‌توانند از تسهیلات وام مشاغل خانگی، بیمه شدن طبق قانون تامین اجتماعی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به صورت رایگان و فروش و صادرات محصولاتشان بدون مالیات بهره‌مند شوند.

رئیس میراث فرهنگی صنایع گردشگری لارستان تصریح کرد: تمامی علاقمندان به صنایع دستی می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزش صنایع دستی و مراجعه به اداره میراث فرهنگی صنایع گردشگری شهرستان لارستان در این آزمون‌ها شرکت کنند.
انتهای پیام/ر

آزمون صنایع دستی در لارستان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.