توسعه حمل و نقل ریلی گامی در رونق گردشگری ریلی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراگسترش حمل و نقل ریلی زمینه مناسب در رونق گردشگری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر ظریفکارفرد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، با اشاره به افزایش استقبال از قطار‌های گردشگری در دنیا گفت: در این زمینه در کشور و استان فارس نیز اقداماتی آغاز شده که گسترش در زمینه حمل و نقل ریلی به رونق بخش گردشگری ریلی کمک فراوانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد برای رونق گردشگری این ۳ استان است، افزود: ۱۹ بهمن ماه امسال نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی به فارس و شیراز وارد می‌شود.

ظریفکارفرد تصریح کرد: این قطار حامل ۱۶۰ گردشگر داخلی است که از تهران به سمت استان فارس حرکت کرده و پس از چند ساعت توقف در ایستگاه سعادت شهر برای بازدید مسافران از تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد به سمت شیراز حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، ادامه داد: مسافران قطار گردشگری مثلث طلایی پس از بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز ۲۰ بهمن ماه شیراز را به مقصد اصفهان و پس از آن یزد ترک می‌کنند و در پایان به تهران باز می‌گردند.

ظریفکارفرد اضافه کرد: برای اقامت مسافران این قطار گردشگری اقامت در هتل پیش بینی شده است و در مراحل بعد از قطار‌هایی که علاوه بر جای خواب، سرویس بهداشتی و رستوران، به حمام نیز مجهز هستند می‌توان استفاده کرد که در حقیقت قطار هم نقش محل اقامت و هم وسیله حمل و نقل را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مسافران نخستین قطارگردشگری ازتهران به سمت مثلث گردشگری حرکت می‌کنند، اما درسفر‌های بعدی قطارمی تواند در استان‌های فارس، اصفهان و یزد نیز مسافر سوار و پیاده کند، اظهار کرد: با توجه به حوادث جاده‌ای کشور و میزان تلفات بالای آن استفاده از قطار برای گردشگران داخلی و خارجی دارای ایمنی و جذابیت بیشتری است.
انتهای پیام/ت

گسترش حمل و نقل ریلی زمینه‌ای مناسب در رونق گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار