بهره برداری از ۲۵ پروژه میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از افتتاح ۲۵ پروژه میراث فرهنگی با اعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ۲۵ پروژه با اعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال زایی برای ۲۱۰ نفر در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ۱۲ پروژه شامل ۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲ اقامتگاه سنتی، یک مهمانپذیر، یک زائرسرا، مجتمع گردشگری، یک سفره خانه سنتی و ۲ تفرجگاه در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

امیری بیان کرد: در مجموع ۷۳ میلیارد و ۸۲۶ میلیون تومان هزینه و زمینه اشتغال برای ۱۴۲ نفر با بهره برداری از این طرح‌ها ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از  افتتاح ۱۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان‌های شیراز، سروستان مرودشت، فیروزآباد و گویم با اعتبار ۴ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای ۴۳ نفر اشاره کرد و ادامه داد: با افتتاح این ۱۰ دفتر تعداد این دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فارس به ۲۰۵ دفتر افزایش خواهد یافت.

برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات صنایع دستی در خانه تاریخی طوفان در شهرستان جهرم با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان و اشتغال زایی برای ۲۵ نفر، آیین کلنگ زنی ایجاد بازارچه صنایع در شهر شیراز، نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های بومی در خانه تاریخی سوخکیان داراب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری ششمین جشنواره گل نرگس در کازرون، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در دیگر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر است.
انتهای پیام/ر

افتتاح مجتمع گردشگری در دهه فجر امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار