ورود نخستین محموله تسلیحاتی روسیه به جمهوری آفریقای مرکزی

نخستین محموله تسلیحاتی روسیه به منظور تجهیز نیرو‌های مسلح جمهوری آفریقای مرکزی وارد «بانگی» شد.

ورود نخستین محموله تسلیحاتی روسیه به جمهوری آفریقای مرکزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین محموله تسلیحاتی روسیه به منظور تجهیز نیروهای مسلح جمهوری آفریقای مرکزی شامگاه جمعه وارد «بانگی»، پایتخت این کشور، شد. هواپیمای ارتش روسیه شامگاه 26 ژانویه از خرطوم وارد فرودگاه بانگی شد و سپس در همان شامگاه 26 ژانویه به خرطوم بازگشت. یک منبع سازمان ملل متحد اعلام کرد هنگام تحویل این محموله، «مأموران روسیه در فرودگاه حضور داشتند».

روسیه نیمه دسامبر پس از مذاکرات طولانی مدت با شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوز گرفت تا یک محموله سلاح قابل توجه را به جمهوری آفریقای مرکزی تحویل دهد. به رغم تحریم های تسلیحاتی اعمال شده علیه روسیه، سازمان ملل متحد برای تحویل سلاح به جمهوری آفریقای مرکزی،‌ روسیه را از این تحریم معاف کرده است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند واشنگتن، پاریس و لندن به ویژه از شریک روس خود، تدابیر تقویت شده انباشت این سلاح ها و به ویژه تعیین دقیق آنها با شماره سری را درخواست کرده بودند. مسکو قرار است دو گردان متشکل از 1300 نیرو را به سلاح های سبک و همچنین راکت انداز آر پی جی و سلاح های ضد هوایی مجهز کند. روسیه همچنین مجوز سازمان ملل متحد را برای آموزش نظامیان جمهوری آفریقای مرکزی برای استفاده از این سلاح ها کسب کرده است.

منابع سازمان ملل متحد و دیپلماتیک اعلام کرده اند مربیان آموزش نظامی پیش از این وارد بانگی شده اند. یک اردوگاه آموزش نظامی در حال بازسازی در برنگو، در جنوب غربی این کشور است.

 

انتهای پیام/

روسیه نخستین محموله تسلیحاتی را به بانگی ارسال کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار