نگرانی سازمان ملل از درگیریهای جدید در آفریقای مرکزی

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد از درگیریهای جدید در برخی از مناطق جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آندری ماهسیچ سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد در روزهای اخیر خشونتها و درگیریهای جدیدی در شهرهای زمیو، بریا و کاگا باندارو در جنوب و شمال جمهوری آفریقای مرکزی میان گروههای مسلح رقیب گزارش شده اما مسئله ای که بیشتر مایه نگرانی شده این است که شمار زیادی از غیرنظامیان و تعدادی از کارکنان آژانسهای بشردوست در این درگیریها هدف قرار گرفته و برخی از آنها نیز در مناطق مناقشه زده گرفتار شده اند.

در منطقه زمیو که در مجاورت مرزهای جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است، کارکنان کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد از درگیریهای مسلحانه با سلاحهای سنگین خبر داده اند. طبق برخی گزارشها خانه های نزدیک دفتر نمایندگی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در این شهر هدف قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از ژنو، در شهر بریا نیز که در چندصد کیلومتری شمال شرقی بانگی پایتخت آفریقای مرکزی واقع شده است، از بیست ژوئن درگیریهای مسلحانه آغاز شد و به مدت چند روز پیاپی ادامه داشت. در این درگیریها نزدیک به 136 نفر کشته، دهها نفر زخمی و صدها خانه به آتش کشیده یا غارت شدند.

طبق اعلام کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد، درگیریها و ناامنی های دو سال اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی بیش از 500 هزار نفر را در داخل این کشور آواره کرده است و نزدیک به همین تعداد را نیز به کشورهای همسایه فراری داده است.

کمیساریای عالی آوارگان از همه طرفهای دخیل در مناقشه آفریقای مرکزی خواست هر چه زودتر حملات خود را به غیرنظامیان و گروههای بشردوست متوقف کنند و امکان دسترسی آزاد و امن نهادهای بشردوست را به مناطق آشوبزده فراهم کنند.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار