همدان؛

سه نیروگاه خورشیدی در همدان احداث می شود

استاندار همدان از احداث سه نیروگاه خورشیدی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان، محمدناصر نیکبخت سه نیروگاه خورشیدی در همدان احداث می شوددر نشست شورای اداری استان گفت: یک نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی دیگر در دست اجرا است.

وی افزود: در کشور 30 هزار کانون آلاینده وجود دارد و امروز استان خوزستان در وضعیت نامناسب آب و هوایی قرار دارد که به دلیل کانون های آلاینده است.

استاندار همدان با بیان اینکه خانم ابتکار 9 سفر به خوزستان داشتند، اظهار داشت: حضور معاون رئیس جمهور به همدان جای خوشحالی دارد و این سفر کسی را از خوزستان غافل نکرده است.

نیکبخت با بیان اینکه 70 درصد سد هورالعظیم پرآب شده است، تصریح کرد: کشورهای همسایه اعم از عراق و سوریه کانون ریزگردی هستند و که موافقت نامه داشتند که کمک کنند آلودگی بیش از این نشود اما الان می گویند ما در شرایطی نا امنی قرار داریم و نمی توانیم به این موضوع بپردازیم.

وی گفت: محیط زیست کشور مرده تحویل و واگذار دولت تدبیر و امید شد و باید دولت آن را با کمک 20 سازمان احیاء کند و باید از تلاش و اهتمام سازمان محیط زیست تقدیر کرد اما به فرموده رهبری شرایط دلخراش خوزستان را باید دریافت.

استاندار همدان یادآور شد: دو هزار و 160 حلقه چاه غیرمجاز را با کمک قوه قضائیه مسدود کردیم و چاه هایی که بیش از ظرفیت استفاده داشتند در حال نصب کنتور هوشمند هستند.

نیکبخت افزود: نیروگاه شهید مفتح همدان که از اول اجرای طرح به درستی برنامه ریزی نشده بود 25 چاه را به خود اختصاص داده بود که از مدار خارج شد و با انتقال پساب همدان این مشکل رفع شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: 75 درصد اراضی آبیاری استان همدان آبیاری مدرن است و با اجرای این طرح الگوی کشت تغییر پیدا کرد و کشت های کم آب بر توصیه می شود.

این مسئول بیان داشت: امروز شاهد این هستیم که شرایط آب و هوایی استان که مورد تهدید قرار گرفته است و تمام تلاش بر این است که این وضعیت نامناسب را به شرایط مطلوب تبدیل کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان نیاز به سرمایه گذاری دارد، افزود: حضور سرمایه گذاران در پتروشیمی ابن سینا و تأمین لایسنس از شرکت شل از نتایج برجام در استان است.

 انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.