وزیر امور خارجه چین: کشمکش میان پکن و واشنگتن هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

روابط چین و آمریکا ماه دسامبر پس از تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور تایوان به تیرگی گرایید.

وزیر امور خارجه چین: کشمکش میان پکن و واشنگتن هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه در تلاش برای کاهش تنش در روابط پکن با واشنگتن که پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است، گفت کشمکش میان چین و آمریکا هیچ برنده ای نخواهد داشت.

روابط چین و آمریکا ماه دسامبر پس از تماس تلفنی ترامپ با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد علیه واردات کالاهای چینی تعرفه وضع خواهدکرد،  به تیرگی گرایید.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پس از دیدار با جولی بیشاپ همتای استرالیایی خود در کانبرا پایتخت استرالیا گفت پکن به صلح متعهد است.

وی که با خبرنگاران گفتگو می کرد، افزود :«کشمکش میان چین و آمریکا رخ نخواهد داد، زیرا هر دو طرف بازنده خواهند بود و هیچ کدام از طرفین از عهده آن برنخواهند آمد.»

وانگ در تلاش برای کاستن از تنش، از سران جهان خواست حمایت گرایی را رد کنند. این در حالی است که ترامپ با طرح های اقتصادی خود موسوم به «اول آمریکا» از حمایت گرایی دفاع کرده است. 

وزیر امور خارجه چین گفت: «مهم است که به یک اقتصاد آزاد جهانی کاملا متعهد باشیم. مهم است که جهانی سازی اقتصادی را به شکلی پایدارتر به سوی جامعیت بیشتر و منافع مشترک فراگیرتر سوق دهیم.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار