بشار جعفری حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه را محکوم کرد

وزیر خارجه سوریه حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش این کشور در دیر الزور را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بشار جعفری» وزیر خارجه سوریه و نماینده سوریه در سازمان ملل و سرپرست هیئت اعزامی دمشق به نشست سران جنبش عدم تعهد، در حاشیه نشست کشورهای عضو عدم تعهد در ونزوئلا، در مصاحبه با «تله سور» حمله اخیر هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور را که 83 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد.

جعفری تاکید کرد حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه، نمی‌تواند اشتباه فنی و تکنیکی باشد.

تلویزیون دولتی سوریه شب گذشته اعلام کرد جنگنده‎های آمریکایی مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه شهر دیرالزور بمباران کردند.

ارتش سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های آمریکایی مواضع ارتش را در منطقه «جبل الثرده» واقع در جنوب فرودگاه دیرالزور هدف قرار دادند.

در ادامه بیانیه آمده است که این اقدام آمریکا تجاوزی آشکار و اقدامی خطرناک علیه سوریه و ارتش آن محسوب می شود که در حقیقت ادعاهای دروغین آمریکا در مبارزه با تروریسم و داعش را نشان می دهد.

دیمه ناصیف، مدیر دفتر المیادین در دمشق در توضیح این خبر، گفت: از زمان تشکیل ائتلاف آمریکایی این نخستین باری است که آمریکایی ها مواضع ارتش سوریه را هدف حمله هوایی قرار می دهند. این اقدام یک تحول خطرناک در جریان نبرد محسوب می شود.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای از طریق پست الکترونیک با اعلام این خبر، افزود: با وجود اینکه هنوز تلاش می‌کنیم همه واقعیت‌ها را در این خصوص مشخص کنیم،  اگر اشتباها مواضع ارتش سوریه را مورد حمله قرار داده‌ایم به ویژه اگر تلفاتی داشته است متاسفیم.

این حمله با واکنش مقامات روسیه مواجه شد و «ویتالی چورکین» نماینده مسکو در سازمان ملل تاکید کرد آمریکا با حمله به ارتش سوریه «آتش بس» را نقض کرده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار