اهواز؛

دلهره در دل کارون

دبی ورودی رودخانه دز حدود 1600 متر مکعب بر ثانیه است و این عدد با دبی 8000 مترمکعب که در روزهای گذشته وجود داشت، بسیار فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: افزایش دبی رودخانه دز در این شرایط عادی است زیرا اکنون دبی ورودی این رودخانه حدود 1600 متر مکعب بر ثانیه است و این عدد با دبی 8000 مترمکعب که در روزهای گذشته وجود داشت، بسیار فاصله دارد.

هوشنگ حسونيزاده افزود: رعایت احتیاط توسط مردم در تمام مناطق حاشیه رودخانه‌ها لازم است اما هیچ مشکلی در این حوزه‌ها وجود ندارد و شرایط کاملا کنترل شده است.

وی اظهار داشت: احتمال می رود، دبی خروجی دز را بر روی 1200 یا 1300 متر مکعب بر ثانیه تنظیم کنیم که این میزان نیز کاملا کنترل شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما مردم باید احتیاط را رعایت کنند و گوش به زنگ مسئولان، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های خود باشند.

مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: سیلاب کارون هنوز به شهرستان اهواز نرسیده و مردم باید از کنار این رودخانه فاصله بگیرند تا مشکلی در این زمینه برای آن‌ها به وجود نیاید.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: دبی رودخانه کارون به تدریج در حال افزایش است و اکنون به حدود 700 مترمکعب بر ثانیه رسیده است که در این خصوص مردم باید به توصیه‌های مسئولان توجه کنند و از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

انتهاي پیام/و - س

برچسب ها: خوزستان ، دبی ، دزفول ، سیل ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.