ونزوئلا ذخایر طلای خود را به فروش می رساند

در ماه ژانویه، ونزوئلا 35.8 تُن از ذخایر طلای خود را به سوئیس صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "سیکینگ آلفا": بانک مرکزی ونزوئلا در ماه های اخیر بخشی از ذخایر طلای خود را به فروش رسانده است. ونزوئلا پیش تر 160 تُن از ذخایر طلای خود را از تاریخ 25 نوامبر 2011 تا 30 ژانویه 2012 به فروش رساند. پس از آن، این کشور فروش ذخایر باقی مانده طلای خود به سوئیس را آغاز کرد. میزان ذخایر باقی مانده طلای ونزوئلا در حال حاضر مشخص نیست.

اقتصاد ونزوئلا در وضع بسیار نا به سامانی قرار دارد. علاوه بر سیاست های نادرست اقتصادی این کشور، بیشتر درآمد آن از راه فروش نفت تامین می شود، ماده ای که از سال 2014 بیش از 70 درصد بهای خود را از دست داده است. ذخایر ارزی ونزوئلا نیز به سرعت رو به کاهش است و رقم آن از 24.2 میلیارد دلار در ماه فوریه به 14.8 میلیارد دلار در نوامبر 2015 رسیده است. در همین حال تورم این کشور سه رقمی شده و اطلاعات موجود خبر از آینده نامناسب اقتصاد این کشور می دهد.

احتمال داده می شود 35.8 تُن طلای ارسال شده به سوئیس، از بانک مرکزی ونزوئلا خارج شده باشد؛ چرا که ونزوئلا تولیدی برابر با تنها 12 تن طلا در سال دارد. اگر به اطلاعات تبادلات طلای گذشته ونزوئلا نگاهی داشته باشیم، متوجه می شویم این کشور در سال 2012 4 تُن طلا، در سال 2013 10 تُن، در سال 2014 12 تُن و در سال 2015 24 تُن طلا به سوئیس صادر کرده است. این احتمال وجود دارد که صادرات سال های گذشته از معادن این کشور خارج شده باشند؛ اما غیر ممکن است میزان صادرات امسال به تنهایی از استخراج معادن صورت گرفته باشد.

اگر نگاهی داشته باشیم به اطلاعات منتشر شده از سوئیس در رابطه با میزان خلوص طلاهای وارد شده به این کشور، متوجه می شویم طلای صادر شده از ونزوئلا در قبل از دسامبر 2013 با درصد خلوص 80 درصد همراه بوده است؛ اما از آغاز سال 2014 این درجه خلوص به 99.5 درصد افزایش داشته است که خود دلیل دیگری بر احتمال خروج این محموله ها از بانک مرکزی آن دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باسلام
میخوستم بدونم قیمت طلا در حال حاظر در ونزوئلا چقدر است
تشکر
آخرین اخبار