کاهش 15 درصد هزینه مبادلات بین بانکی

رییس بانک مرکزی گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم ها هزینه مبادلات بین بانکی بین ده تا 15 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: آنچه که مسلم است این است که این گفتگوی مشترک می تواند مبنایی باشد برای رفع ابهامات در جهت شفاف سازی پسابرجام و هم چنین موجب ایجاد رفاه و هم افزایی بیشتر در کشور می شود. 

وی در ادامه افزود: اجرایی شدن برجام فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد لذا یک سری از تصمیمات اتخاذ شده است.
 
**کاهش 15 درصد هزینه مبادلات بین بانکی 

وی گفت: با مذاکرات انجام شده و لغو تحریم ها هزینه مبادلات بین بانکی بین ده تا 15 درصد کاهش می یابد که منجر به رقابتی شدن محصولات می شود و زمینه های رشد و بهبودی اقتصاد را ایجاد می کند.

**آزادسازی 32 میلیارد دلار منابع بلوکه شده

سیف اظهار داشت: پس از رفع تحریم ها 32 میلیارد دلار منابع بلوکه شده آزاد می شود که 28 میلیارد آن مربوط به بانک مرکزی است که در نوع استفاده از آن با توجه به جهت گیری های اقتصادی که شامل حمایت از سرمایه گذاری است به این اولویت ها پرداخته خواهد شد.

وی در خصوص فلسفه جابه جایی منابع گفت: فلسفه جابه جایی منابع برای این است که بانک های کارگزار فضای رفع تحریم ها را بیش از پیش درک کنند چرا که احتمال می دهیم پس از این برخی از بانک های طرف مقابل که قرار است همکاری هایی را با ایران داشته باشند به دلیل وجود ابهامات دستورات را با تاخیر انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار