دیلی بیست گزارش داد؛

ایران پیروز رقابت تسلیحات زیرزمینی

پایگاه اینترنتی دیلی بیست با اشاره به گزارش‌های منتشر شده اخیر از یک مرکز موشکی ایران در زیر زمین نوشت ایران در رقابت تسلیحاتی زیرزمینی پیروز است.

ایران پیروز رقابت تسلیحات زیرزمینی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دیلی بیست نوشت: خبرگزاری ایرانی طرفدار دولت تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده اند و ادعا می کنند این عکس ها و فیلم ها مربوط به یک مرکز موشکی ایران در عمق 500 متری زمین و در یک منطقه کوهستانی نامشخص است.

بنابر گزارش های منتشر شده در رسانه ها، سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسدار انقلاب اسلامی ایران هنگام بازدید از این پایگاه گفت این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد.

وی افزود توانایی و اقتدار ما مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است. 

عمق این تاسیسات موشکی نکته ای مهم به شمار می رود زیرا مرکز غنی سازی فردو ایران که در 80 متری زیر زمین ساخته شده، بنا به گفته یک مقام دولت آمریکا در سال 2012 هدفی سخت اما نه غیر ممکن برای آمریکا به شمار می رود. 

با هر حال حال تایید عمق 500 متری زیر زمین برای این تاسیسات موشکی دشوار است. اما با این حال این زاغه مهمات و دیگر مراکز مانند آن می تواند باعث برهم خوردن موازنه نظامی بین آمریکا و ایران شود آنهم در حالی که این دو کشور در تلاش برای اجرای موافقتنامه ای هستند که هدف از آن محدود شدن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تدریجی تحریم های اقتصادی و نظامی علیه این کشور است.

گفته می شود حاجی زاده برای نخستین بار در تاریخ سیزدهم اکتبر به خبرنگاران اجازه داد به یکی از تونل های عمیق ایران دسترسی پیدا کنند.

حاجی زاده در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد پایگاه های موشکی دور برد جمهوری اسلامی زیر کوه های مرتفع در همه استان ها و شهرهای کشور ایجاد شده و آماده عملیات است.

مشخص نیست آیا حاجی زاده واقعیت را در این خصوص بیان کرده است و از سوی دیگر بعید است خبرنگارانی که از این تونل بازدید کرده اند از او سوال کرده باشند.

این خبرگزاری ادعا کرد؛ این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که ایران در زمینه اغراق درمورد توانایی های نظامی خود معروف است. در سال 2008 سپاه پاسداران ایران یا یکی از خبرگزاری های طرفدار دولت عکس مربوط به یک آزمایش موشکی را دستکاری کرد تا به نظر برسد سپاه پاسداران چهار موشک را به طور همزمان پرتاب کرده است و نه سه موشک.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار