وال استریت ژورنال:

رنو مشتاق حضور در بازار ایران

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از اشتیاق شرکت فرانسوی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از  مدیر اجرایی یکی از  شرکت‌های ایرانی نوشت: کارخانه خودروسازی فرانسوی رنو درتلاش است تا  سهم اندکی از یک شرکت خودروسازی را داشته باشد یا اینکه در کارخانه های تولید خودروسازی با شریک ایرانی خود، سرمایه گذاری مشترک انجام دهد.


«ناصر آقامحمدی» مدیر اجرایی شرکت دولتی پارس خودرو گفته است  این شرکت فرانسوی در حال مذاکره برای خریدن کمتر از نیمی از سهام این شرکت است.  

سخنگوی رنو از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرد. افراد آشنا با این موضوع ، پیش از این گفته بودند  مدیران رنو به دنبال سرمایه گذاری در شرکت پارس خودرو بعد از برداشته شدن تحریم ها هستند. 

آقا محمدی گفت:رنو همچنین در حال مذاکره برای خریدن زیرساخت هایی از قبیل ماشین آلات ساخت خودرو است که صاحب آن شرکت خودروسازی گروه سایپا است. 

پارس خودرو مدل های رنو را در کارخانه های خود  واقع در جنوب تهران مونتاژ می کند و این کار را با استفاده از کیت های لوازم یدکی سفارش داده شده به تولیدکننده فرانسوی انجام می دهد. 

شرکت های غربی بعد از توافق هسته ای هر چه سریعتر فعالیت خود در ایران را گسترش دهند یا اینکه بتوانند برای اولین بار وارد بازار ایران شوند. 

آقا محمدی در تلاش برای ترغیب همکاری های تجاری بین ایران و کشورهای اتحادیه اروپا  در کنفرانسی در وین سخنرانی کرد که این اولین رویداد در نوع خود، از زمان دستیابی به توافق هسته ای به شمار می آید. 

در حال حاضر دو شرکت بزرگ خودروسازی رنو و پژو در میان شرکت های دیگر پیشتاز مذاکره با شرکت های ایرانی هستند و تلاش می کنند در این بازار هشتاد میلیونی نفوذ کنند. این دو شرکت، قبل از اعمال تحریم ها از مهمترین برندهای خودروهای خارجی در این کشور بودند. 

پژو در سال 2012، رسما از بازار ایران خارج شد؛ اما رنو به عنوان شریک سرمایه گذار، حضور خود را در بازار ایران حفظ کرد، اما  مجبور بود به طور غیرمستقیم تولیدات خود در این کشور را کاهش دهد، چرا که به دلیل تحریم های اقتصادی نمی توانست قطعات یدکی به ایران وارد کند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار