انجمنی در شبگردی اصحاب رسانه مطرح کرد:

افتتاح مرکز پردیس تئاتر حرفه ای پایتخت در اردیبهشت ماه/ احداث بزگراه شهید رستگار و شوشتری

شهردار منطقه 15 با اشاره به مهمترین پروژه های این منطقه در سال 94 گفت: افتتاح مرکز پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال و احداث بزرگراه های شهید رستگار و شهید شوشتری یکی از مهمترین پروژه های این منطقه است.

به گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  انجمنی شهردار منطقه 15 شب گذشته در دومین شبگردی اصحاب رسانه که در این منطقه برگزار شده بود از افتتاح مرکز کنترل ترافیک جنوب شهر تهران در سال 88 خبر داد و گفت: این مرکز در 3 شیفت کاری و حتی در ایام تعطیل اطلاعات 5 منطقه شهر تهران(14،15،16،19،20)را توسط 134 دوربین نظارتی به ثبت می رساند.

وی ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک جنوب شهر تهران با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و بانک اطلاعاتی قوی در لحظه مهمترین اطلاعات و همچنین مشکلات از جمله ترافیک سنگین، تصادف، آبگرفتگی که در این 5 منطقه رخ می دهد را بر روی نقشه بزرگ تهران را با رنگ های مختلف نمایش می دهد.

انجمنی با بیان اینکه این مرکز ارتباط مستقیم با پلیس راهنمایی و رانندگی دارد، افزود: در صورت مشاهده هر گونه مشکلی مدیریت ارشد شهرداری تهران پلیس را در جریان این امر قرار می دهد تا برای حل آن اقدام کند.

شهردار منطقه 15 با اشاره به اینکه ساخت بزرگراه شهید رستگار و شهید شوشتری از مهترین پروژ های این منطقه محسوب می شود، افزود: در برخی از مناطق بار ترافیکی زیادی مشاهده می شود به عنوان مثال در محدوده سه راه افسریه به دلیل ازدحام و شلوغی خودروهای در حال تردد همیشه مشکل ترافیک وجود دارد بنابراین تصمیم به احداث یک کمربند غربی- شرقی گرفتیم تا بار ترافیکی در این محدوده را کاهش و همچنین با ساخت بزرگراه شهید شوشتری بتوانیم تمام بار ترافیکی که از غرب تهران به آزادگان و سپس سه راه افسریه وصل می‌شود را از بین ببریم.

وی ادامه داد: برای ساخت بزرگراه‌های شهید رستگار و شهید شوشتری باید 500 میلیارد تومان تملک انجام دهیم که در سال 93 250 میلیارد تومان از تملک ها انجام شده و امسال نیز حدود 250 میلیارد تومان آن را باید تملک شود تا بتوانیم آغاز به ساخت این پروژه عظیم کنیم.

انجمنی تاکید کرد: ساخت پروژه بزرگراه شهید رستگار و شهید شوشتری که غرب و شرق را به هم متصل میکند و کاهش دهنده بار ترافیکی برخی از مناطق است می تواند از یکی مهمترین پروژهای شهرداری تهران باشد.

*عمر گود سیاه 25 اسفند ماه93 به پایان رسید

انجمنی با اشاره به فعالیت هایی که در گود سیاه کوه انجام می شد، یادآور شد: طی سال گذشته آلودگی‌های زیادی به دلیل تخلیه نخاله 1200 کامیون در محدوده بزرگراه امام رضا(ع) رخ می‌داد که با پیگیری‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم از 25 اسفندماه 93 هیچ کامیونی در این مکان نخاله‌ای تخلیه نکرده و قرار شده که این مکان به فضای سبز عمومی برای شهروندان تبدیل شود. 

شهردار منطقه 15 با اشاره به امکانات تفریحی در این منطقه، گفت: بیش از 117 پارک دراین منطقه واقع شده و سرانه فضای سبز ما نسبت به مناطق دیگر 27 متر به ازای هر نفر است که با جنگل کاری های اطراف یکی از زیباترین مناطق در پایتخت محسوب می شود و همچنین 54 پل عابر پیاده که به دلیل استفاده نکردن مردم از این پل ها اقدام به تعطیلی آنها کرده ایم.

*شهرداری مسئول ساماندهی دکل های برق نیست

انجمنی در ادامه با بیان اینکه بیشتر اشخاص جامعه فکر می کنند شهرداری مسئول تمامی مشکلات شهری است، گفت: شهرداری هیچ گونه مسئولیتی در قبال دکل های برق ندارد و مسئول اصلی آن اداره برق است و خود باید آن ها را ساماندهی کند. 
وی با بیان اینکه دکل های فشار قوی در کل کشور از وضعیتی نامناسب برخوردارند، تصریح کرد: افراد متولی، این امر را معضل نمی دانند به همین دلیل هم تلاشی برای برداشتن این دکل ها از سطح شهر نمی کنند به این منظور که تا به امروز مشکلاتی را برای شهروندان فراهم نکرده است.

شهردار منطقه 15 در خصوص نصب چراغ برای روشنایی برخی از مکان های تاریک در این منطقه، اضافه کرد: شهرداری بیشتر مکان هایی که در تملک خود داشته را برای رفاه حال شهروندان روشنایی نصب کرده اما دیگر مکان هایی که در تاریک قرار دارند از حوزه شهرداری خارج بوده به همین دلیل برای پیگیری آن باید به اداره برق منطقه مراجعه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه سیمان در منطقه 15 واقع شده است، اضافه کرد: حدود 10 جلسه با حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران داشته ایم تا به توافقی برای ساماندهی وضعیت کارخانه سیمان برسیم اما درحال حاضر وضعیت این کارخانه به گونه ای نیست که برای جا به جایی آن اقدام شود اما در تلاش هستیم تا میزان آلایندگی آن را کاهش و برای آن فیلترینگ نصب کنیم. 

انجمنی با تاکید بر اینکه در این منطقه هیچ گونه ساخت و ساز غیر قانونی انجام نمی شود، گفت: خوشبختانه از زمانی که من شهردار این منطقه شده ام اجازه ساخت هیچ ساخت و سازی غیر قانونی را صادر نکرده ام و همچنین این منطقه از زمین های بلااستفاده برخوردار نیست تا شخصی چشم طمع به ساخت آن داشته باشد.

در ادامه این مراسم ادغم رئیس طرح پردیس تئاتر شهر تهران با اشاره به مرکز پردیس تئاتر حرفه‌ای شهر تهران که در کنار فرهنگسرای خاوران واقع در جنوب شرق تهران احداث شده،گفت: این مرکز دارای امکانات و ویژگی‌های خاصی است به همین منظور آرزوی تمام هنرمندان تئاتر و خانواده هنراست که در آن کارهای خود را به نمایش بگذارد. 

وی با بیان اینکه تاریخ تاسیس مرکز پردیس تئاتر حرفه‌ای همزمان با فرهنگسرای خاوران بوده است، افزود: این مرکز که با پیشرفتی 90 درصدی همراه بوده از سه سال گذشته به دلیل تحریم هایی که برای ایران به وجود آمده است به بهره برداری نرسیده و در تلاش هستیم تا این پروژه به زودی افتتاح شود.

ادغم با اشاره به اینکه مرکز پردیس تئاتر حرفه ای خاوران دارای 8 سالن نمایش تجربی است که هر کدام ظرفیتی 200 تا 250 تن را دارند، تصریح کرد: این مرکز نیز یک سالن اصلی با ظرفیتی هزار و 200 تنی را دارد و در این سالن از تمامی امکانات روز دنیا برای نمایش یک تئاتر حرفه ای استفاده شده است.

رئیس طرح پردیس تئاتر شهر تهران با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی برای شهروندان از جذابیت خاصی برخوردار است، گفت: فضایی در بیرون از این مجموعه برای افراد باتجربه هنر تعبیه شده است.
ادغم با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه تئاتر کشور در اردیبهشت امسال، یادآور شد: این مرکز در 25 اردیبهشت ماه به بهره برداری کامل می رسد و پذیرایی علاقمندان به هنر در اختتامیه تئاتر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و با زیربنایی بالغ بر 25 هزار متر مربع ساخته شده است، اضافه کرد: پیشرفت صد در صدی این مرکز با تکمیل کامل پروژه و فراهم شدن تجهیزات تا اواخر اردیبهشت ماه امکان پذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار