واحدهای آلاینده کارخانه سیمان تعطیل می‌شوند

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 20 از تایید حکم نهایی تعطیلی واحدهای آلاینده کارخانه سیمان و رد درخواست اعتراض مدیر این واحدها توسط شورای شهر خبر داد.

حمیدرضا حیدری رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آلایندگی‌ فعالیت واحدهای سنگ خوردکنی کارخانه سیمان و ایجاد مزاحمت برای ساکنین اطراف این واحدها اظهار کرد: اداره ساماندهی مدت‌ها به دنیبال تعطیلی و یا جابجایی واحدهای آْلاینده کارخانه سیمان بود که خوش‌بختانه با صدور رای نهایی توسط شورای شهر این امر تحقق یافت.

وی افزود: در همین راستا دو واحد از واحدهای سنگ‌خردکنی که بعنوان پیمانکار و تحت نظارت کارخانه سیمان اقدام به فعالیت می‌کردند،‌به زودی تعطیل خواهند شد.

حیدری عمده دلایل تعطیلی این واحدها را تشدید پراکندگی ریزگردهای مضر به واسطه آسیاب سنگ و همچنین آلایندگی بالای خودروهای فرسوده سنگین و نیمه سنگین جهت حمل و نقل این مواد بیان کرد.

وی با اشاره به رد اعتراض مدیریت این واحدها به صدور حکم توسط شورای شهر گفت: مدیریت این واحدها با ارسال نامه‌ای مبنی بر غیر فعال بودن 95 درصدی فعالیت‌های شان از سال 66 خواستار تغییر در صدور رای بودند که با توجه به تحقیقات توسط اداره ساماندهی مشخص شده این دو واحد سنگ خردکنی با بیشترین ظرفیت در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره ساماندهی در پایان خاطر نشان کرد: حکم نهایی تعطیلی این واحدها صادر و تا پایان خرداد ماه اجرا خواهد شد و هیچ تغییری در زمانبندی این حکم صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار