رییس دادگستری استان تهران مطرح کرد

ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری

رییس دادگستری استان تهران گفت: اولویت اول دادگستری استان تهران در سه ماهه نخست سال آینده، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری است.

ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفریبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «غلامحسین اسماعیلی» در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با موضوع بررسی سرفصل‌های برنامه اجرایی سال 1394 استان، با تبریک مجدد به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و آرزوی توفیقات روزافزون برای کلیه خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه مقام عظمای ولایت، اظهار کرد: تدوین برنامه اجرایی دادگستری استان تهران برای سال 1394 از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
وی افزود: ضروریست برش سنواتی برنامه پنج ساله قوه قضائیه که سال آینده آخرین سال اجرای آن است از حیث اهداف ترسیم شده برای سال پایانی برنامه با نگرش به عملکرد سنوات گذشته در برنامه اجرایی سال 94 مورد لحاظ قرار گیرد.
 
اسماعیلی اظهار کرد: در مدیریت جدید دادگستری استان تهران از ابتدا اهدافی از جمله سلامت اداری، کارآمدی قضایی، نظم و انضباط و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به عدلیه مطرح شد؛ لذا لازم است در جهت تحقق هرچه بیشتر اهداف مذکور،‌ برنامه‌های مناسب کاربردی در برنامه اجرایی گنجانده شود.
 
رییس دادگستری استان تهران ادامه داد: ایجاد ساختارهای لازم و بسترهای مناسب جهت اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری که از ابتدای تیرماه سال آینده اجرا خواهد شد از مهم‌ترین اولویت‌های دادگستری استان تهران در سال 1394 خواهد بود.
 
وی گفت: در برنامه سال آتی باید در جهت اجرایی شدن تأسیسات حقوقی جدید که در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است از قبیل مجازات‌های جایگزین حبس، ‌تعلیق مجازات، آزادی مشروط و... نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد بر موضوع مهم نظم و انضباط و تقدیر از همکارانی که در این رابطه تلاش کرده‌اند و ضرورت تداوم این امر تا رسیدن به نقطه مطلوب بعنوان یک نیاز جدی، در خصوص برنامه‌ریزی برای دیدار با همکاران قضایی و اداری به صورت صنفی به لحاظ کثرت تعداد این عزیزان در سطح استان و لزوم تلاش و پیگیری جهت بهبود وضعیت استخدامی و معیشتی همکاران شورای حل اختلاف شاغل در واحدهای قضایی مطالبی مطرح کرد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار