شیرینی پیانو «سامان احتشامی» کام حاضران تالار رودکی را شیرین کرد

در پنجمین شب از جشنواره موسیقی فجر «سامان احتشامی» نوازنده چیره دست پیانو به تالار رودکی آمد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ در پنجمین شب از سی امین جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی میزبان یکی از بهترین پیانیست‌های موسیقی ایران یعنی "سامان احتشامی" بود.
احتشامی در این کنسرت با عنوان دونوازی پیانو و بربت بر روی استیج ظاهر شد.

در ابتدا با ورود "سامان احتشامی" حاضران در تالار رودکی به احترام وی بر روی پاهای خود ایستاده و وی را تشویق کردند سپس احتشامی به پشت پیانو نشست و در ابتدا قطعه "زندگی" از ساخته های خود را به صورت تک نوازی اجرا کرد.

در ادامه احتشامی به استقبال مجید ناظم پور رفت و نکته قابل توجه در ورود این دو این بود که احتشامی پشت بربت رفت و ناظم پور پشت پیانو نشست که یکی از حاضران در سالن گفت که اشتباه نشستید که این دو جای خود را عوض کردند.

در ادامه "سامان احتشامی" شوخی های بسیار زیادی با حاضران در تالار رودکی کرد.

مجید ناظم پور در ابتدا گفت: این اجرا را با نام خدا شروع می کنیم. با نام خدایی که به لطفش همیشه امیدوار بودیم و هیچ وقت ما را از لطفش ناامید نکرد.

در ادامه با عنوان اصلی کنسرت پیش می رویم و از اینجا با اجرای قطعه "سپیدار" از ساخته های "سامان احتشامی" شاهد دونوازی پیانو و بربت بودیم.

در ادامه قطعه "نوشته" به آهنگسازی "انوشیروان روحانی" اجرا شد.

احتشامی در ادامه گفت: با اجرای این قطعه می خواهیم شادی را هدیه کنیم برای اینکه در هر شغل و هرجایی که هستید فردا صبح با انرژی و شاد به سرکارهای خود بروید و با خنده به خلق خدا خدمت کنید زیرا عبادت به جز خدمت به خلق نیست.

وی ادامه داد: و چه خوب است آهنگی بزنیم از استاد بی بدیل موسیقی ایران زمین استاد "انوشیروان روحانی"

در ادامه قطعه "بهانه" اجرا شد.

مجید ناظم پور پس از اجرای قطعه "بهانه" گفت: برنامه ای در شبکه جام جم دارم به نام مردان موسیقی که در یکی از برنامه ها از "سامان احتشامی" دعوت کردم که در برنامه ظاهر شود و به وی گفتم که ما پیانو نداریم گفت اشکال ندارد می آیم و ملودیکا می زنم. در ابتدا من باور نکردم و فکر کردم شوخی می کند چون ملودیکا ساز بچه ها است، اما وقتی که اجرا کرد به این جمله فیلسوفانه ایمان آوردم که زیبایی در نگاه شما است نه آنچه به آن می نگرید که شاهد این مدعی نوازندگی "سامان احتشامی" است.

احتشامی ملودیکا را در دست گرفت و در ابتدا آبی نوشید و نگاهی به مردم کرد و گفت: فکر کردید فقط خواننده ها آب می خورند نخیر ملودیکا هم نیاز دارد.

در ادامه "سامان احتشامی" قطعه "آیریلیق" از موسیقی های محلی آذری را اجرا و در انتها موسیقی خاطره انگیز و نوستالژیک "شانه" توسط انگشتان قدرت مند "سامان احتشامی" اجرا شد.

در بخش دوم گروه موسیقی عود زریاب به سرپرستی مجید ناظم پور به روی صحنه آمد و قطعات "قصه فراق"، "راز ساحل"، "تمدن خراسان"، "وداع" و "پرواز گنجشک" را اجرا کردند.

که در قطعه آخر "سامان احتشامی" به عنوان نوازنده مهمان در این گروه حضور داشت.

انگشتان "سامان احتشامی" شیرین است و زیبا می نوازد خصوصا اینکه احتشامی به ملودی های ایرانی توجه ویژه ای دارد. قطعاتی هم که شب گذشته از وی اجرا شد شاهد این مدعی است.

اما درباره بخش دوم و کنسرت گروه "عود زریاب" آیا عود نوازی واقعا اینگونه است؟ مجید ناظم پور در این کنسرت یک تم را مدام گسترش می داد و نام این نمی تواند آهنگسازی باشد. شما یک آهنگ در اوزان مختلف داشتید.

همین طور باید اشاره کرد که بد نیست جوان های زریاب سری هم به عود نوازی استاد "نریمان" بزنند تا معنی واقعی نواختن این ساز را متوجه شوند.

در انتها باید گفت که مجید ناظم پور تلاش های بسیار کرد تا ساز عود هویتی ایرانی پیدا کند اما اجرای ملودی های عربی در اجرای شب گذشته با حرف های وی همخوانی نداشت.

از نکات قابل توجه اینکه از ابتدای آغاز جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی تا به حال با چنین ظرفیت استقبال مخاطب روبرو نشده بود.
 
گزارش از مهدی خان محمدی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار