در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

رکن آبادی:در پازل نظام جهانی جبهه مقاومت حرفی برای گفتن دارد/ ابوشریف:رژیم صهیونیستی می داند اولین خطر برای آن ها وجود خود فلسطینی هاست + فیلم و تصاویر

"ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران و "غضنفر رکن آبادی" سفیر پیشین ایران در بیروت در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح علت دور تازه جنایت های رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران "ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران و "دکتر غضنفر رکن آبادی" سفیر پیشین ایران در بیروت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه 21 آبان ماه به تشریح علت دور تازه جنایت های رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان پرداختند.
 
در ابتدای این برنامه "غضنفر رکن آبادی" سفیر پیشین ایران در بیروت در پاسخ به اولین سوال مجری این برنامه مبنی بر این که  چرا رژیم صهیونیستی این مقطع زمانی را برای هتک حرمت قلبه اول مسلمانان درنظر گرفته اظهار داشت: در ابتدا لازم است اشاره کوتاه به اهمیت مسئله و ادعای تاریخی یهودیان و صهیونیست ها و توجه ویژه مسلمانان و مسیحیان نسبت به بیت المقدس و قدس شریف داشته باشیم.
 
وی با بیان این که این منطقه از دیر باز به چند دلیل مورد توجه و اختلاف بوده ادامه داد: اساسا کل منطقه که مسجد الاقصی و بیت المقدس در آن واقع شده از 500 هزار سال قبل از میلاد وجود انسان ها در آن مشاهده شده و در فاصله 500 هزار سال تا 14 هزار سال قبل از میلاد  ما شاهد شکل گیری تمدن در این منطقه هستیم و آثار تمدن در آن جا به چشم می خورد و در واقع این منطقه در مقایسه با تمام مناطق روی زمین مورد اهتمام از سوی انسان ها از مناطق مختلف واقع می شود .
 
سفیر پیشین ایران در بیروت با بیان این که این منطقه مرکز ادیان الهی بوده تصریح کرد:بر همین اساس نیز بیشترین تعلق را پیامبران الهی همچون حضرت موسی (ع) عیسی(ع) و حضرت ابراهیم (ع) به این منطقه داشتند و از دیرباز این منطقه مورد توجه تمامی پیروان ادیان مختلف قرار داشته است.
 
رکن آبادی یادآور شد: در یک مرحله ای به واسطه حضرت داود (ع) و حضرت سلیمان (ع) ، در حدود هزار سال قبل از میلاد در این منطقه معبد سلیمان یا هیکل سلیمان بنا می شود و بر این اساس صهیونیست ها ادعایشان این است که این بنا قدمتی 3 هزار ساله دارد که این ادعای کذبی بیش نیست؛چرا که در جمع تنها 400 سال یهودیان در آن جا حضور داشتند اما مسلمانان و فلسطینان عرب تبار 4 هزار و 500 سال یعنی تا سال 1947 که قطع نامه صادر می شود سابقه حضور در این منطقه را دارند و این منطقه به صورت مستمر در اختیار آن ها بوده است و از قرن هفتم میلادی بیت المقدس به صورت اساسی و مستمر در اختیار مسلمانان بوده بنابراین از هر جهت ادعای صهیونیست ها نسبت به مقدسات این منطقه ادعای واهی است.
 
وی یادآور شد: این که امروز صهیونیست ها همان ادعاهای قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 و قبل از صدور قطع نامه تقسیم در سال 1947 را دارند آرزوی سران صهیونیست و افراد برجسته یهودی این بوده است که مسجد الاقصی روی مسجد سلیمان بنا شده و باید مسجد الاقصی تخریب شود و مجددا مسجد سلیمان احیا شود،در طول تاریخ این موضوع مورد کشمکش بوده و از بدو تشکیل رژیم صهیونیستی تا به امروز آن ها از هیچ فرصتی برای تحقق این امر دریغ نکردند  تا بتوانند به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد:از سال 1967 که رژیم صهیونیستی به صورت کامل قدس را اشغال کرد شاهد اقدام حفاری ها توسط آن ها هستیم تا آثاری از "سلیمان" و "تورات" معروفی که ناپدید شده است را بیابند و با این ادعا همواره تحرک را در جهت یهودی سازی کامل قدس داشته اند، بنابراین آن چه ما امروز شاهد آن هستیم مسئله جدیدی نیست و این موضوع همواره مد نظر صهیونیست ها بوده است.
 
سفیر پیشین ایران در بیروت با بیان این که امروز چند مسئله مطرح است که سبب شده صهیونیست ها دوباره دست به تحرکاتی در این منطقه بزنند اظهار داشت: یکی از مسائل در مقطع کنونی باورهایی است که رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن ها در سطح منطقه و جهان دارند که امروز مسلمانان درگیر مسائل مختلف هستند از جمله می توان به وجود جریان های تکفیری در منطقه اشاره کرد که پیش تر نیز اعلام شد؛صهیونیست ها عنوان کرده بودند داعشی ها اگر خواهان حضور در فلسطین اشغالی هستند مرزها به روی آنها باز است لذا آن ها با استفاده از فضای به وجود آمده در کشورهای اسلامی مطمئن هستند که اگر این تحرکات را امروز داشته باشند با مخالفت جدی از سوی افکار عمومی مواجه نخواهند شد.

 عدم تحقق اهداف اعلامی صهیونیست ها در انتفاضه 51 روزه سبب تنش در بیت المقدس و مسجد الاقصی شده است

رکن آبادی تصریح کرد: بحث دوم این است که آن چه که امروز در جریان است تلاش صهیونیست ها با هدف بیرون راندن فلسطینی ها از این منطقه و در اختیار گرفتن کامل آن است، نظیر آن کاری بعد از توافق اسلو در الخلیل اتفاق افتاد و طی اقدام به تیراندازی به سوی نمازگزاران در حرم ابراهیمی سبب شد کار به جایی برسد که به توافق بیانجامد و در حال حاضر سبب شد که یهودیان در این منطقه سیطره بیشتری داشته باشند؛ لذا گمان می کنم با این زمینه سازی ها می توانند کاری که در الخلیل انجام دادند را نیز در قدس هم انجام دهند.

وی اضافه کرد: سومین ارتباط این موضوع با بحث انتفاضه 51 روزه است که تقریباً دو و نیم ماه از توافق آتش بس می گذرد و ما شاهد هستیم که در این مرحله رژیم صهیونیستی به اهداف اعلامی خود دست پیدا نکرد و بالعکس در طرف مقابل این فلسطینیان و گروه های مختلف فسطینی بودند که اگر با جدیت در مقابل آنها بیاستند می توانند آن ها را از دستیابی به اهدافشان عاجز کنند بنابراین مردم فلسطین این بار به شکلی متفاوت از دفعات دیگر درخشیدند و از گروه های مقاومت خواستند که به هیچ عنوان از مواضع خود کوتاه نیایند و این آمادگی را دارندکه در زمانی مناسب بحث آزادسازی شرق بیت المقدس را به صورت جدی پیگیری کنند.

رکن آبادی تصریح کرد: لذا این موضوع نیز از طرف دیگر باعث رعب و وحشت اسرائیلیان شد و آن ها به یک معنا اقدامی پیشگیرانه انجام دادند و در واقع مانند کسی که از یک پدیده وحشت به سر می برد آن ها در این حالت قرار دارند و قبل از آن که به دست حریف از پا درآید خودش را به دست خود نابود می کند؛لذا اقداماتی که صهیونیست ها در این مرحله انجام دادند بر این اساس و در جهت تحقق اهدافی است که از دیرباز مورد توجه بوده و گمان می کنم که الان زمانی مناسبی است تا این موضوع را دنبال کرده و قدس را به صورت کامل یهودی کنند.

هدف صهیونیست این است که هرچه متعلق به فلسطینیان و تاریخ و تمدن آن هاست از بین ببرند
 
در ادامه این برنامه "ناصر ابوشریف"نماینده جهاد اسلامی در تهران نیز در پاسخ به این سوال که چرا امروز شاهد سکوت دولت های عربی و اسلامی هستیم و در این مرحله ما صدایی از کشورهای عربی و اسلامی و حتی نهادهای بین المللی نمی شنویم اظهار داشت: هدف صهیونیست ها این است که هر چه متعلق به فلسطینیان و تاریخ و تمدن  آن هاست را از بین ببرند چرا که آن ها فکر می کنند تمدن آن ها قدیمی تر است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر یک همدلی و همبستگی خوبی در بین فلسطینیان است و ملت فلسطین بر اساس آن چه که در دست دارد و علی رغم محاصره در همه ابعاد هنوز نتوانسته به آن جایگاه خود برسد.

ناصر ابوشریف:سازمان های بین الملل بعضاً برای منافع ظالمین تشکیل شده اند

نماینده جهاد اسلامی در تهران اضافه کرد:برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند و تلاش دارند تا کشور فلسطین از بین برود سازمان های بین المللی برای منافع ظالمان تشکیل شده اند.

وی با بیان این که ما از این نهادها و سازمان و نظام های خائن عربی انتظاری نداریم اظهار داشت: انتظار ما از ملت های عرب و مسلمان است کسانی به ابراهیم (ع) اعتقاد دارند؛ ما همه مسلمان هستیم و ابراهیم و سلیمان را پیامبر می دانیم در حالی که آن ها ایشان را پادشاه می نامند.

ناصر ابوشریف ادامه داد: تمدن عرب ها قبل از یهودیان بود بنابراین آن ها نمی توانند ادعایی به قدس داشته باشند.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با بیان این که قبل از وجود بنی اسرائیل این شهرها دراختیار یکتاپرستان بوده است تصریح کرد: بنابراین از لحاظ دینی آن ها هیچ جایگاه و ادعایی نسبت به این شهرها نمی توانند داشته باشند .

در قبال قدس شریف همه ملت های عرب و مسلمان مسئول هستند

وی با تاکید بر این که همه ملت ها و به ویژه ملت های عرب و مسلمان در قبال این مقدسات اسلامی مسئول هستند اظهار داشت: مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف اسلام است و پیامبران الهی در آن جا تردد می کردند لذا صیانت و دفاع از این مقدسات به عهده همه مسلمان است.

ناصر ابوشریف ادامه داد: مسئولیتی که ملت ها دارند این است که به جای درگیری با هم باید قدس را آزاد کنند.

در ادامه غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در بیروت درخصوص این که چرا نشستهای سازش نتوانست مرهمی بر زخم مردم فلسطین باشد؟اظهار داشت: پس از تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 اسرائیل برای تثبیت خود تلاش بسیاری کرد و توسط گروه ها و ایدئولوژی های مختلف این تلاش ها ادامه پیدا کرد تا این که در آخرین مرحله یعنی در زمان تصدی یاسر عرفات اسرائیل توانست روحیه ضعف و ناامیدی را بین مردم فلسطین ترویج دهد.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،روحیه مقاومت به منطقه برگشت

رکن آبادی ادامه داد: در سال 1978 که پیمان کمپ دیوید بین مصر و طرف اسرائیلی امضا شد این روحیه ضعف  و نا امیدی دو چندان شد و مردم به این نتیجه رسیدند که مبارزه فایده ای ندارد و باید تسلیم شوند؛اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ورق برگشت و هسته های اولیه مقاومت در لبنان و توفیقاتی که مقاومت اسلامی در لبنان به دست آورد تاثیر مستقیمی بر مقاومت مردم فلسطین گذاشت.

سفیر سابق ایران در بیروت با اشاره به این که در سال 1993 پس از آن که مذاکرات مادرید در 1991 آغاز می شود نتیجه توافق نامه اسلو در سال 1993 است که در آن برای اولین بار موجودیت اسرائیل پذیرفته شد و مدتی بعد از آن  نبض نابودی اسرائیل از منشور صاف به طور کلی حذف شد.

وی ادامه داد: نتیجه این تحرکات منجر به جریحه دار شدن طرف اسرائیلی شد و زمانی که مقاومت لبنان در برابر اسرائیل ایستادگی می کند در مورد فلسطین 170 قطعنامه به نفع فلسطین صادر شد.
 
رکن آبادی سخن خود را با این سوال ادامه داد که آیا در آن زمان کسی سراغ این قطعنامه ها را می گرفت وی تصریح کردد: قطعنامه 425 شورای امنیت در مورد لبنان را شورای امنیت مبنی بر خروج اسرائیل از اراضی لبنان را اجرا نکرد و مقاومت اسلامی ملی لبنان به اجرای این قطعنامه پرداخت که نتیجه آن در سال 2000 منجر به  فرار اسرائیل از لبنان شد

سفیر سابق ایران در بیروت ادامه داد: این اتفاقات موحب شکل گیری انتفاضه دوم شد و همین زمینه ای برای مقاومت مردم فلسطین و جلوگیری از تحقق اهداف مورد نظر اسرائیلی ها شد.

اگر اسرائیل اهل مذاکره بود بنی اسرائیل از مذاکره به پیغمبر خود به نتیجه می رسید

وی با تاکید بر این که مذاکره با اسرائیل اقدامی بیهوده است ادامه داد: مردم فلسطین به این نتیجه رسیده اند که با گفتگو و مذاکره با اسرائیل به نتیجه ای نمی رسند بنی اسرائیل با پیغمر خود 100 سال مذاکره کرد و به نتیجه نرسید.
 
رکن آبادی افزود: در سال 1948، 78 درصد مساحت فلسطین را رژیم صهیونیستی اشغال کرد و در سال 1967 22 درصد باقی مانده که شامل غره و کرانه قدس می شد نیز به اشغال این رژیم درآمد .

سفیر سابق ایران در بیروت با بیان این که بر اساس اسلو که هنوز به مرحله اجرا در نیامده است تنها 9 درصد فلسطین به فلسطینیان داده می شود مردمی که در روز صدور قطعنامه تقسیم مالک 92 درصد فلسطین بودند و در سال 1947 ، 60 درصد جمعیت فلسطین را فلسطینی های عرب تبار تشکیل می دادند.

وی اضافه کرد: در سال 13- 1912 جمعیت یهودیان مهاجر تنها 5 درصد جمعیت فلسطین بود و با تلاش های صورت گرفته برای افزایش مهاجر این جمعیت در سال صدور قطعنامه  به 30 درصد رسید.

آن چه به زور گرفته شده جز با زور قابل پس گیری نیست
 
رکن آبادی با تاکید بر این که مردم فلسطین به گروه های مقاومت اعلام کرده اند ما پای کار ایستاده ایم تصریح کرد: مذاکره با طرف اسرائیلی فایده ای ندارد و آن چه که به زور گرفته شده است جز با زور قابل پس گیری نیست.

 در ادامه گفتگو "ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران در پاسخ به این سوال که نتانیاهو اعلام کرده است ما در قبال قیام مردم فلسطین از مشتن آهنین استفاده می کنم و از طرف دیگر مقاومت اسلامی "شعار از نهر تا بحر "را عنوان می کنند پیش بینی شما از آینده این مبارزات چه خواهد بود پاسخ داد: من ایمان دارم صهیونیست ها در آینده نزدیک از بین می روند و هیچ جنایتی وجود نداشته مگر آن که آن ها در این سال ها برای محو فلسطین انجام داده اند.

وی تصریح کرد:در سال 1948 آن ها دو سوم فلسطینیان را آواره کردند و 400 شهر را از نقشه فلسطین از بین بردند. در سال 67 میلادی خیلی ها را آواره کردند و تلاش های زیادی انجام دادند تا فلسطین از قدس خارج شود.

ناصرابوشریف اضافه کرد: آن ها حتی اجازه تردد درشهرهای مقدس به فلسطینیان نمی دادند و نتانیاهو می خواهد هرچه زودتر فلسطینی های بومی را آواره کند.

رژیم صهیونیستی می داند اولین خطر برای آن ها وجود خود فلسطینی هاست

نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت:رژیم صهیونیستی به خوبی آگاه است که وجود خود فلسطینی ها برای ادامه حیات آن ها اولین خطر است ،در حال حاضر اعراب، نهاد های بین المللی در منطقه درگیرند و این زمان فرصت مناسبی است تا رژیم صهیونیستی علاوه بر تثبیت نژاد پرستی خود جنایاتش را هم به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: خیلی از اندیشمندان رژیم صهیونیستی که مخالف اشغال کرانه باختری بودند در شرایط فعلی اعتقاد دارند که کرانه باختری باید اشغال شود آن ها می گویند اگر ما به عنوان دولت یهود بخواهیم راس کار بمانیم باید فلسطینیان اخراج شوند.

ناصر ابوشریف تاکید کرد: در حال حاضر قسمت بزرگی از قدس در اختیار یهودیان است و اقدامات اسرائیل علیه قدس شریف در حد هشدار نبوده بلکه به گام های عملی رسیده است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران ادامه داد: من ایمان دارم رژیم صهیونیستی وصله ناهماهنگی است به زور در منطقه کاشته شده است و این به خاطر ضعف امت اسلامی است.

رکن آبادی با اشاره به این که مردم فلسطین دست به کار شده اند افزود: آن ها مستندات محکمه پسندی را آماده کرده اند.

وی با اشاره به این که قواعد شناخته شده بین المللی ادامه داد: همزمان با آماده شدن طرف فلسطینی شاهد حرکتی از سوی طرف مقابل هستیم.

سفیر سابق ایران در بیروت با اشاره به این که گروه های مختلف فلسطینی اعلام کرده اند که مدارکی در دست دارند که اگر اسرائیلی ها به اقدامات ادامه دهند اقدام به افشاگری آن ها خواهند کرد گفت: اگر قرار باشد اسرائیلی ها محاکمه شوند به اندازه کافی مدارک موجود است.

ملت فلسطین باید به روش خود حقوق از دست رفته شان را به دست آورند

رکن آبادی با اشاره به اهداف سیاسی قدرت هایی که دارای حق وتو هستند ادامه داد:  ملت فلسطین بیش از گذشته روحیه شان تقویت یافته است به گونه ای که آن ها هیچ امیدی به سازمانهای بین المللی و مرجع های مسئول رسیدگی به موضوع ندارند و باید به روش خودشان در جهت احقاق حقوق از دست رفته شان اقدام کنند.

کانون اصلی بحران منطقه خاورمیانه است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آینده هم آوردی میان مقاومت و نظام سلطه را چگونه ارزیابی می کنداضافه کرد: در طی جنگ های مختلف کانون اصلی بحران در منطقه خاورمیانه وقوع یافته است.

سفیر سابق ایران در بیروت با تاکید بر این که این منطقه دارای ذخایر غنی انرژی است عنوان کرد: به همین علت این منطقه مورد احتمام قدرت های جهانی واقع شده است.

رکن آبادی با اشاره به تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی گفت: پس از تشکیل این رژیم اهمیت منطقه خاورمیانه مضاعف شده است.

وی با بیان این که امنیت اسرائیل توسط آمریکا تامین می شود افزود: خوشبختانه شاهد ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ های مختلف و پیروزی درخشان مقاومت بوده ایم.
 
سفیر سابق ایران در بیروت با بیان اینکه هماوردی میان این دو جبهه کاملا آشکار شده است ادامه داد: رژیم صهیونیستی قدرت رویارویی با جبهه مقاومت ندارد به گونه ای که این مسئله امتیازی بزرگ برای جبهه مقاومت محسوب می شود.

رکن آبادی با اشاره به این که امروزه هر اقدامی که در این منطقه صورت می گیرد در جهت برقراری معادله قدرت و توازن وحشت به نفع اسرائیل و هم پیمانانش است،خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در پی اقدامات خود به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

وی گفت: جبهه مقاومت در مقایسه با اسرائیل از نظر عده و عوده و همچنین از نظر تدارکات و سایر مسایل قابل قیاس نیست به طوری که همیشه طرف مقابل روز به روز با ناکامی های بیشتر مواجه می شود و از سوی دیگر مقاومت با موفقیت های بیشتری طی طریق می کند.

سفیر سابق ایران در بیروت با اشاره به این که حق پیروز خواهد شد افزود: ان شا الله فلسطین به صورت کامل آزاد خواهد شد.

در پازل نظام جهانی جبهه مقاومت حرفی برای گفتن دارد

رکن آبادی با اشاره به این که فلسطین کلید حل بحران منطقه است،ادامه داد: در پازل جدید نظام جهانی  مقاومت حرف برای گفتن دارد به گونه ای که از تاثیر بسزایی برخوردار است.

ناصر ابوشریف در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که وضعیت غزه اکنون چگونه است خاطرنشان کرد: در جنگ 51 روزه بر علیه ملت فلسطین شاهد فرو ریخته شدن آتش بر سر مردمان بیگناه بودیم.

نماینده جهاد اسلامی در تهران افزود: بر اساس آمار سازمان ملل 40 هزار خانه در فلسطین خراب شده که دیگر برای افراد قابل سکونت نیست.

وی  با اشاره به این که در آغاز فصل سرما هستیم و هیچ خانه ای ساخته نشد است افزود: همه گذرگاه ها بر روی فلسطینی ها بسته شده است به گونه ای که کالاهای مصرفی فقط از سوی غزه اجازه ورود دارد.

ناصر ابوشریف با بیان این که هنوز از همه ابعاد محاصره هستیم،اظهار داشت: ملت فلسطین سالهاست که در محاصره قرار گرفته است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران یادآور شد: کالاهای حیاتی وارد غزه نمی شود و از سوی دیگر در اوضاع در کرانه باختری به مراتب بدتر است به طوری که کرانه باختری از سوی صهیونیست ها کاملا محاصره شده است.

وی با اشاره به این که صهیونیست ها به راحتی فلسطینی ها را می کشند ادامه داد: اگر یک فلسطینی در برابر صهیونیست ها اقدام به انجام چنین مسائلی کند آن ها به گونه ای دیگر برخورد خواهند کرد.

ناصر ابوشریف با اشاره به سرزمین های سال 48 ادامه داد: نزدیک هزار و 700 فلسطینی در سرزمین های سال 48 مستقر هستند.

نماینده جهاداسلامی در تهران با اشاره به این که 120 شهرک صهیونیستی و همچنین قدس شریف از سوی صهیونیست ها مورد محاصره قرار گرفته است افزود: هیچ کس حق تردد ندارد به گونه ای که ایست های بازرسی زیادی مستقر هستند و کارت های شناسایی را کنترل می کنند.

ملت فلسطین با بدترین رژیم نژادپرست دنیا دست و پنجه نرم می کنند

وی با بیان این که همه ملت فلسطین در یک زندان بزرگ به سرمی برند ادامه داد: ملت فلسطین با بدترین رژیم نژاد پرست دنیا دست و پنجه نرم می کند.

ناصر ابوشریف در پاسخ به سوال پایانی مجری برنامه مبنی بر این که انتظار ملت فلسطین و گروه های مقاومت از کشورها و دولت های اسلامی چیست گفت: ما هنوز ایمان داریم که حق از آن ملت فلسطین است به گونه ای که مردم فلسطین دارای این حق بزرگ هستند و امید خود را هرگز از دست نخواهند داد.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با تاکید بر این که ما از قرآن کریم نمی توانیم دست برداریم ادامه داد: متاسفانه غربی ها برخی اوضاع را بر ما تحمیل کردند.

وی  با اشاره به تشکیل گروه تروریستی همچون داعش افزود: تشکیل این گروه ها در نتیجه فرهنگ اعراب بوده است به گونه ای که آن ها می خواهند این گروه را در برابر تمدن اسلامی قرار دهند.

ضرورت گام برداشتن در راستای حق و حقیقت


ناصر ابوشریف با تاکید بر این که باید در راستای حق و حقیقت گام برداشت اظهار داشت: ان شا الله در برابر توطئه های صهیونیست ها پیروز خواهیم شد.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار