در مراسم رونمایی از کتاب "لبیک یا حسین" بیان شد؛

حجت الاسلام زائری: ادبیات عاشورایی گاه در حد چشم و ابرو تنزل پیدا می‌کند/ صفی الدین: مقاومت بدون عشق به امام حسین معنا ندارد

نماینده حزب الله در ایران گفت: مقاومت به عنوان هدف شکل گیری حزب الله لبنان بدون عشق به امام حسین معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم رونمایی از کتاب "لبیک یا حسین" که امروز در فرهنگسرای "سرچشمه" برگزار شد، حجت الاسلام "محمدرضا زائری"، مدیر مجموعه‌ی "شهدای انقلاب اسلامی" با اشاره به اینکه آن‌چه که قرار بود در پیام عاشورا نشان داده شود، کمرنگ است، افزود: ادبیات عاشورایی گاه در حد چشم و ابرو تنزل پیدا می‌کند در صورتی که قرار بود این ادبیات تفاوت اسلام محمدی و اسلام آمریکایی را نشان دهد.
 
وی ادامه داد: گاه ادبیات محفلی پر رنگ شده و ادبیاتی که ما امروز به آن نیاز داریم کمتر دیده می‌شود.
 
حجت الاسلام زائری ادامه داد: امروز سید حسن نصرالله به عنوان فرزندی از فرزندان امام حسین (ع) با ادبیاتی غیر محفلی و جهانی از عاشورا سخن می‌گوید و فرهنگ ادبیات عاشوراییرا  به درستی به نسل جوان منتقل می‌کند.
 
در بخش دیگری از مراسم رونمایی از کتاب "لبیک یا حسین"، "غضنفر رکن آبادی"، نماینده سابق ایران در لبنان با اشاره به ضرورت انتقال روح عاشورایی به نسل جوان ادامه داد: در دورانی که در لبنان مشغول انجام وظیفه بودم، بخش زیادی از جوانان ایرانی کارهای خود را بر روی آنچه در این کشور اتفاق می‌افتاد متمرکز می‌کردند.
 
وی گفت: سید حسن نصرالله در طی شهادت سید عباس موسوی به عنوان دبیرکل حزب الله انتخاب شد و به حق که حزب الله را به درستی سکان داری کرد.
 
نماینده سابق ایران در لبنان تصریح کرد: زمان دبیر کلی سید حسن نصر الله بر حزب الله، نقطه عطف قوت حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی است. نماینده سابق ایران در لبنان با اشاره به پیروزی‌های حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل، ادامه داد: در تمامی این مراحل نقش برجسته‌ی سید حسن نصرالله واضح است.
 
رکن آبادی با اشاره به تاکیدات سید حسن نصرالله بر وحدت بیان کرد: دشمن واقعی را باید بشناسیم، شمر زمان ما اسرائیل و همرزمان آن هستند.
 
وی ادامه داد: توجه داشته باشید که جنگ بین جریان‌های تکفیری تندرویی چون داعش و جبهه النصره بر سر دین اسلام نبوده و دلیلی جز تسلط بر یک کیلومتر خاک بیشتر ندارد.
 
نماینده سابق ایران در لبنان تصریح کرد: جریان‌های تکفیری تروریستی تا به امروز به دفعات سعی در تسلط بر بخش‌هایی از کشور لبنان داشته‌اند اما با مشت محکم لبنانی‌ها مواجه شده است و ما این موفقیت‌ها را مرهون رهبری‌های مدبرانه و حکیمانه‌ی نصرالله هستیم.
 
رکن آبادی با اشاره به شکل گیری ارتباط مرید و مرادی میان سید حسن نصرالله و رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروزه اگر بخواهیم جایگاه واقعی مقاومت را درک کنیم،‌ باید بگوییم که جبهه‌ی مقاومت در نظم جدید شکل گرفته‌ در سطح جهان دست برتر و بالاتر را دارد.
 
وی ادامه داد: برتری جبهه‌ی مقاومت یکی از دلایل پیشگیری از جنگ میان آمریکا و سوریه در سال‌های اخیر بوده است.
 
رکن آبادی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش به واسطه‌ی برتری جبهه‌ی مقاومت فهمیدند که باید راه گفتگو را در پیش گرفت و دوره‌ی زور و خون ریزی به اتمام رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که پس از به چالش کشیده شدن نیروی نظامی آمریکا و متحدانش حزب الله را در راس قدرت‌ها می‌بیند.
 
همچنین شیخ عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در ایران با اشاره به اینکه حزب الله هرچه دارد از عاشوراست،‌ افزود: شرایط لبنان از روز‌های اول از نظر تعداد نیرو و اعتراضات موجود در مردم جالب نبود اما حزب الله با عشق به امام حسین در میان مردم لبنان همه گیر شد.
 
وی ادامه داد: حسین یعنی عشق و کسی که خواستار عشق او باشد، باید در مقابلش به نقطه‌ی صفر برسد.
 
وی ادامه داد: امروزه جذبه‌ی بین سید حسن نصرالله و مردم مشخص است و وی با سخنرانی‌هایش حرکات و نفس‌‌های امام حسین (ع) را به مردم و نسل امروز می‌رساند.
 
نماینده حزب الله در ایران تاکید کرد: آرامش موجود در میان شیعیان لبنان مدیون عشق عظیم ما به اباعبدالله حسین است.
 
وی تصریح کرد: عاشورا برای ما درسی بزرگ و واقعی بود و مقاومت بدون عشق به امام حسین (ع) معنا ندارد.
 
صفی الدین خاطرنشان کرد: مردم ایران علی رغم مشکلات اقتصادی و تهدید‌های مکرر جهانیان سربلند هستند و در واقع ملتی که امام حسین را درک کرده، هرگز شکست نمی‌خورد.
 
وی در پایان سخنانش گفت: انتقال روح امام حسین (ع) به نسل جدید هنر سید حسن نصرالله است.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار