رکن‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

وحشت صهیونیست‌ها از سرایت اقدامات حق‌طلبانه مردم غزه به کرانه باختری

سفیر سابق ایران در لبنان در واکنش به حملات وحشیانه و عجولانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بعد از جنگ ۵۱ روزه گفت: آن‌ها به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستند تا کرانه به غزه دیگری تبدیل نشود چرا که از سرایت اقدامات حق‌طلبانه مردم غزه به منطقه بیم دارند.

"غضنفر رکن آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یکی از دلایل حملات رژیم صهیونیستی  به مسجدالاقصی را اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه برشمرد و هدف آن را جلوگیری از تبدیل کرانه باختری به منطقه‌ای همچون غزه عنوان کرد.  
 
سفیر سابق ایران در لبنان با تاکید بر اینکه آن‌ها به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستند، اظهار داشت: مگر در خواب ببینند که کرانه باختری همچون غزه نشود.  
 
وی افزود: از‌‌ همان جنگ ۵۱ روزه جرقه‌های اولیه تحرکات مسلحانه در کرانه باختری علیه اسرائیل برای اعلام همدردی با فلسطینیان غزه زده شد.  
 
رکن آبادی خاطرنشان کرد: طبیعی است علی رغم اینکه تاکنون مرکز حملات متوجه غزه بوده، صهیونیست‌ها بیم داشتند که اقدامات حق طلبانه مردم غزه به سایر نقاط فلسطین از جمله کرانه باختری و شرق بیت المقدس سرایت کند.  
 
سفیر سابق ایران در لبنان با تاکید بر آنکه آنچه صهیونیست‌ها از وقوع آن می‌ترسیدند امروز به وقوع پیوسته است، افزود: امروز کرانه باختری به کانونی از تحرکات گسترده ضد صهیونیستی تبدیل شده و این موضوع برای اسرائیلی‌ها که سعی می‌کردند قدس را با عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصویب کنند، سخت است.  
 
وی با یادآوری شکست اسرائیل در جنگ ۵۱ روزه و عدم توانایی آن‌ها برای ادامه جنگ، تصریح کرد: این شکست سبب شد این روحیه نزد فلسطینیان تقویت شود که ما توانایی ادامه نهضت خود برای آزادسازی بیت المقدس را داریم و این موضوع به وضوح در بیانیه‌ای که در زمان توافق آتش بس صورت می‌گیرد، از سوی گروه‌های مبارز فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.  
 
وی افزود: مسئله فلسطین و اشغال آن همواره به عنوان یک مسئله مهم مورد توجه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بوده و با توجه به ادعاهای دروغینی که اسرائیلی‌ها داشتند، اصرار می‌کردند قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شود و این موضوع برای فلسطینیان به عنوان اینکه اشغال قدس قلب همه مسلمانان را در سراسر جهان به درد می‌آورد، مورد توجه بوده است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار