روسیه مدارک مبتنی بر استفاده تروریست های سوریه از سلاح شیمیایی را به شورای امنیت ارائه داد

روسیه مدارک و اسناد استفاده معارضان سوریه از سلاح‌های شیمیایی در داخل این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، روسیه مدارک و اسناد استفاده گروه‌های مخالف دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در داخل این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد . 
رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو شواهدی مبنی بر استفاده مخالفان سوری از سلاح‌های شیمیایی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.
"الکسی پوشکف"، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه در خاطر نشان کرد که مسکو شواهد و اسنادی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است که نشان می‌دهد مخالفان سوری بیشتر از یک بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.
وی در سخنرانی خود در نشست دوما با بیان این که استفاده از سلاح‌های شیمیایی خارج از چارچوب قانون است، تاکید کرد که مخالفان مسلح در سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند و چندین بار از این سلاح‌ها استفاده کرده‌اند.
پوشکف نسبت به اقدامات تحریک‌آمیزی اظهار نگرانی کرد که با هدف ناکام گذاشتن طرح اخیر مسکو مبنی بر نظارت بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوریه صورت می‌گیرد.
مجلس دومای روسیه نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا مانع از مداخله نظامی در سوریه شود. دوما از کنگره آمریکا نیز خواست تا از حمله به سوریه ممانعت به عمل آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار