کاهش هزینه آب‌بها با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: کشاورزان می‌توانند برای نصب کنتور هوشمند، با استفاده از تسهیلات بدون بهره، هزینه‌ آب بهای خود را کاهش دهند.

حمید علیدادی سلیمانی ضمن تشریح مزایای نصب کنتور هوشمند گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هزینه آب مصرفی چاه‌های کشاورزی مجاز فاقد شمارشگر به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس بند "ب" تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلف شده‌اند از چاه‌های مجاز دارای شمارشگر (کنتور) هوشمند بر اساس برداشت مجاز آنها در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی کشاورزی و راهبردی (استراتژیک) کشور به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها معادل دویست (۲۰۰) ریال و در صورت رعایت نکردن شراط مذکور معادل پانصد (۵۰۰) ریال هزینه دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: این در حالی است که برای چاه‎های مجاز فاقد شمارشگر (کنتور) هوشمند در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی و راهبردی تا سقف ظرفیت پروانه بهره‌برداری به ازای هر مترمکعب برداشت آب معادل سیصد (۳۰۰) ریال و در صورت رعایت نکردن شرایط مذکور معادل هفتصد (۷۰۰) ریال هزینه دریافت می‌شود.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: تاکنون برای ۷ هزار و ۷۴۱ چاه کنتور نصب شده و طی پارسال با تلاش همکاران این شرکت هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور نصب شد که این تعداد در هشت سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: صاحبان اصلی و بهره‌برداران منابع آب، مردم هستند و ضروری است کشاورزان با نصب کنتور و پیش قدم شدن در حفاظت از منابع آب زیرزمینی، پایداری اشتغال خود را تضمین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار