رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان :

۷۵ درصد چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است

قوشه‌ئی گفت: یک هزار و ۶۲۲ حلقه چاه برابر با ۷۵ درصد چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است.

قوشه‌ئی گفت: ۲هزار و ۱۷۹ حلقه چاه در استان سمنان فعال است که از این تعداد یک هزار و ۶۲۲ چاه مجهز به کنتور هوشمند است.

وی ادامه داد پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنج ساله (پایان ۱۴۰۵) ۲۵ درصد باقیمانده چاه‌های آب در استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت نصب کنتور هوشمند با چاه‌های آبی است که اضافه برداشت دارند، بیان کرد: با کنتور هوشمند میزان برداشت و تخلیه آب از چاه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود که نقش موثری در مدیریت مصرف آب در این بحران خشکسالی دارد.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان افزود: سمنان جزو استان‌های پیشرو در کشور از لحاظ شمار کنتورهای هوشمند نصب شده برای چاه‌های آب است.

قوشه‌ئی تصریح کرد: براساس برآوردها در حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های استان سمنان برداشت می‌شود.

وی یادآور شد: ۲هزار ساعت کارکرد چاه‌های آب استان سمنان با نصب کنتور هوشمند کاهش یافته است که کاهش ساعت کارکرد چاه به ذخیره آب کمک می‌کند.

وی افزود:برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، امور منابع آب استان سمنان با اهتمام ویژه در راستای صیانت از منابع آبی اقداماتی مانند نصب کنتور هوشمند را برای کنترل برداشت اجرایی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.