بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از کشت غلات بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی خبر داد.

 جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز برداشت محصول گندم و جو در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

وی افزود: ۹۸ کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و ۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و ۲۲ عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از فعالیت ۲۲ هیئت نظارتی در استان خبر داد و بیان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، ۴ همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زندو باید تلاش شود تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم امکان خرید وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین تولید گندم استان قبل از دولت سیزدهم ۲.۸ تن در هر هکتار بود که اکنون به چهار تن در هکتار رسیده است. در دولت سیزدهم رکورد تولید گندم در هکتار از ۹ تن به ۱۲ تن در خراسان جنوبی رسید که جهش خیلی خوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.