آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین گفت: طرح ترافیکی به عنوان ابزاری مهم برای مدیریت و کنترل ترافیک در مرکز شهر به کار گرفته می‌شود.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در اولین جلسه بررسی امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین گفت: مطالعات طرح ترافیک قزوین با هدف کاهش بار هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا و تشویق شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: محدوده طرح ترافیک، لزوم و عدم لزوم اجرای طرح، تعرفه گذاری آثار مثبت و منفی برای ساکنان و شاغلان، پیش بینی تسهیلات حمل و نقل خطوط تندروی اتوبوسرانی، پارکینگ طبقانی، پیاده راه‌ها و سایر موضوعات حمل و نقلی از جمله موضوعات مهمی هستند که در این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.

عرشیان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک با محدود کردن تردد خودرو‌ها در مرکز شهر به کاهش ترافیک و بهبود جریان آن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: انجام این مساله همچنین در کاهش انتشار آلایندگی‌های ناشی از ترافیک و بهبود کیفیت هوا نیز بسیار موثر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین یادآور شد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی و هزینه‌های ورود به محدوده طرح بدون شک شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم تشویق می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار