تردد خودرو‌های شخصی در مرکز شهر قزوین محدود می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های شخصی در هسته مرکزی شهر از سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  شیما زرآبادی‌پور گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری هم‌اکنون در حال تهیه طرحی به منظور اعمال محدودیت در تردد خودروی شخصی و تقویت حمل‌ونقل عمومی است تا پس از اخذ مجوز‌های لازم از سال آینده و به صورت مرحله به مرحله اجرایی شود.
اجرای این طرح مستلزم پیش‌زمینه‌هایی مانند جانمایی دوربین‌های نظارتی، مدیریت معابر، ساماندهی بار در هسته مرکزی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، تقویت مدیریت پارکینگ‌ها و تهیه تجهیزات کنترلی هوشمند است.

 طبق مصوبه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قزوین، باید برای هسته مرکزی شهر قزوین از شمال محدود به خیابان بوعلی، از غرب محدود به خیابان مولوی، از جنوب محدود به خیابان شهید انصاری و از شرق محدود به خیابان آیت‌اله مدرس طرح ترافیک اجرا شود.

 این مصوبه می‌تواند به شیوه‌های متناسب با شرایط شهر قزوین به اجرا درآید که این شیوه‌های اجرا پس از تهیه توسط کارشناسان و تایید نهاد‌های بالادستی باید به تصویب شورای ترافیک استان برسد.

در قالب این طرح، ساعت تردد وسایل نقلیه باری درون‌شهری، بارگیری و باراندازی آن‌ها نیز باید تعیین و مصوبه آن اخذ شود و تامین تجهیزات کنترلی هوشمند برای این موضوع هم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.