معاون علمی رییس جمهور:

استفاده از اعتبار مالیاتی در صنایع مغفول مانده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: اعتبار مالیاتی ارزش افزوده امتیاز ویژه‌ای است که مورد غفلت واحد‌های تولیدی دانش بنیان قرار دارد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از واحد صنعتی شیمی مکرر در شهرک صنعتی لیا گفت: هیچ لزومی ندارد که در بحث تحقیقی برای یک واحد تولیدی صندوق تشکیل شود، چون برای شرکتی که یک هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم می‌دهد، گرفتن تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال بسیار ساده است.

وی اضافه کرد: قانون جهش تولید در ۱۴۰۱ مصوب شده و به خوبی اجرا می‌شود، تا جایی که تسهیلات خوبی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناوری قرار داده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: شاید معاونت علمی نتواند مستقیم به واحد‌های تولیدی کمک کند، مثل تخصیص ارز واردات که مورد پیگیری صنایع است، اما در برخی موارد مخصوصا علمی و تحقیقاتی مستقیم می‌تواند وارد عمل شود.

این مسئول بیان کرد: به واحد‌های تولیدی بزرگ توصیه می‌کنیم که با پیوند با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی زمینه دریافت تسهیلات و حمایت‌های معنوی را افزایش دهند.

در این واحد تولیدی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور بهره برداری از طرح توسعه شرکت مواد مهندسی مکرر نیز اتفاق افتاد.

رونمایی از پری پلیمر، رونمایی از هاردنر‌های اپوکسی و رونمایی از پتوی سیمانی از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این کارخانه بود.

این خط تولید با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.