کشف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم انواع فراورده‌ دامی غیر قابل مصرف در آبیک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از کشف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از انواع فراورده‌های خام دامی بی هویت و غیر قابل مصرف در آبیک خبر داد.

رضا صفرچی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: در بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و خودرو‌های حامل این فراورده‌ها در شهر آبیک، بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از انواع فراورده‌های خام دامی بی هویت، تاریخ منقضی، غیر بهداشتی و ماهیان حرام گوشت (کوسه ماهی) کشف و ضبط شد.

وی افزود: از یک مرکز عرضه پروتئینی شهر آبیک، انواعی از فراورده‌های خام دامی شامل بوقلمون، اردک، میگو، مرغ که فاقد استاندارد‌های لازم جهت عرضه بودند توسط تیم بازرسی این اداره کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک به مردم توصیه کرد: در زمان خرید فرآورده‌های منشاء دامی مهمترین مسئله، خرید از مراکز مجاز عرضه فراورده‌های خام دامی می‌باشد که تحت نظارت اداره دامپزشکی فعالیت می‌کنند و توجه به لیبل الصاق شده بر روی محصولات که آرم سازمان دامپزشکی، کد ivc و همچنین دقت به تاریخ تولید و انقضای محصول از دیگر نکاتی است که شهروندان در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشند.

صفرچی گفت: کلیه فراورده‌های خام دامی باید در داخل یخچال نگهداری و عرضه شوند و شهروندان از خرید گوشت، مرغ، و تخم مرغ که خارج از یخچال نگهداری و عرضه می‌شود خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.