هدیه بیش از ۱۵ میلیون متر مکعبی آسمان به کویر

رحمت و برکت باران‌های بهاری دهه پایانی فرودین برای خراسان جنوبی ۱۵ میلیون و ۳۲۶ هزار متر مکعب بود که در سدها و بند‌های این استان ذخیره سازی شد.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی های اخیر سبب شد تا ۹ میلیون و ۵۳۶ هزار متر مکعب آب پشت بند‌های خاکی و سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شود. 

او افزود: بیشترین ذخیره سازی نیز مربوط به شهرستان زیرکوه با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر معکب بود و شهرستان‌های درمیان و سربیشه نیز به ترتیب با یک میلیون و ۵۰۰ و یک میلیون ۴۰۰ هزار متر معکب در رده‌های بعدی قرار دارند. 

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: در پی بارش‌های اخیر ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب رواناب در سد‌های استان ذخیره‌سازی شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: در بارندگی‌های اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های رزه شهرستان درمیان، حاجی آباد زیرکوه و سدسیاهو در سربیشه انجام شد.

سارانی ادامه داد: ۳ میلیون و ۳۰ هزار مترمکعب در سد رزه درمیان و ۲۱۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب رواناب در سدسیاهو مهار شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۵.۴ میلیون مترمکعب رسید.

او عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد مجموع ظرفیت ۸ سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.