سفیر تاجیکستان در ایران:

حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد

سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری ۲ کشور گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و تاجیکستان سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و امسال برای ۷۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.

نظام‌الدین زاهدی شامگاه جمعه در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های مختلف این کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی دارد که ضمن تأمین نیاز داخلی برخی صادر می‌شود.

سفیر فوق العاده و تام‌الاختیار تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران، واردات فرش ماشینی از ایران را یکی از محصولات صادراتی ایران به این کشور نام برد و افزود: بازار خرما در کشور تاجیکستان از محصولات با کیفیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی واردات محصولات پتروشیمی و لاستیکی از ایران را از دیگر موارد اعلام و خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش یافت و در مجموع از ۵۷ میلیون دلار در ۵ سال قبل، در سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و هدف گذاری امسال ۷۰۰ میلیون دلار است.

زاهدی با بیان اینکه قیمت ارز در این کشور ثابت است، گفت: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته است و با اجرایی شدن اسناد دو جانبه، این روابط افزایش قابل توجهی می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.