اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

۵۰۰ نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی کشور در اولین کنگره پژوهش و فناوری درباره آخرین یافته‌های حوزه بهداشت و سلامت به تبادل نظر پرداختند.

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار