صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های صنعت و خدمات، سال ۱۴۰۲ در این استان صادر شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان ارزش تقریبی این مجوز‌ها ۱۱ میلیون دلار بیان کردو گفت: این مجوز‌ها بر اساس ماده ۶ قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اصفهان ثبت شده است.


علیرضا عرب‌ها افزود: ۱۵۰ هزار و ۶۲۶ درخواست مجوز فعالیت و کسب و کار از ۲ سال گذشته تاکنون برای استان اصفهان از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور ثبت شده است.


او  با بیان اینکه شاخص پاسخگویی استان برای صدور مجوز‌ها حدود ۹۱ درصد است، گفت: ۷۲ هزار و ۲۹۶ مورد از مجوز‌های درخواستی، صادر و ۵۳ هزار و ۸۲۴ درخواست رد شده است.

عرب‌ها اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۸۲۰ درخواست نیز در دست بررسی قرار دارد و ۹ هزار و ۷۸۲ مورد انصرافی بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: ۲۰ هزار و ۲۹۷ مجوز کاغذی فعالان اقتصادی استان در ۲ ماه اخیر از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور به شناسه یکتا تبدیل شده است.

او خاطرنشان کرد: در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از محل اعتبارات جزء ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، سلامت، ورزش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگری، فعالیت‌های دانش بنیان، نهاد‌های حمایتی و سایر خدمات، تایید و تصویب نهایی و توسط بانک‌های عامل به ۲۳ هزار و ۴۰۰ در استان متقاضی پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار