لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً باید در سامانه خودنویس ثبت شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.

علیرضا قاری‌قرآن افزود: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.


او گفت: براساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.


مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: در این راستا سامانه خودنویس برای رفاه حال مردم و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.


او تصریح کرد: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است.


قاری‌قرآن  گفت:  برای ثبت یک قرارداد اجاره با استفاده از گزینه مدیریت قرارداد یا گزینه ایجاد قرارداد در بخش ابتدایی صفحه اصلی سامانه به پنل مدیریت قرارداد منتقل شده و می‌توان یک قرارداد اجاره رایگان ثبت کرد.


مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: برای این کار لازم است اطلاعات ملک مورد اجاره در اختیار باشد، بعد از ایجاد قرارداد نیز لازم است که حداقل یک شاهد از طرف مؤجر و حداقل یک شاهد از طرف مستأجر، به سامانه معرفی شود و بعد از امضای طرفین قرارداد و امضای شاهدین، قرارداد ثبت نهایی شده و کد رهگیری به‌صورت خودکار صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار