تحویل ۴۵۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: ۴۵۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

 مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف توسعه فضا‌های آموزشی سال گذشته ۴۵۰ کلاس درس در قالب ۱۰۰ مدرسه در مناطق مختلف استان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

قهرمان رحمانی ادامه داد: در این مدت با نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی بیش از یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضا‌های آموزشی اختصاص یافت که با جذب و هزینه این اعتبارات بخش زیادی از طرح‌های نیمه تمام مدرسه سازی در استان تکمیل و ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع برمساحت فضا‌های آموزشی افزوده شد.

وی سرانه فضا‌های آموزشی در استان را ۴ و ۲۲ صدم متر مربع اعلام و تصریح کمرد: این سرانه در میانکین کشوری ۵ و ۲۲ صدم متر مربع هست که برای رسیدن به این سرانه نیاز به احداث بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان است. 

ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

 مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک هزار ۸۰۰ کلاس درس در استان با میانگین پیشرفت فیزیکی بالا ۳۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی همچنین به روند بازسازی و ساخت مدارس تخریب شده شهرستان خوی در زلزله‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این شهرستان ۱۹ باب مدرسه خسارت دیده از زلزله با ۹۵ کلاس درس بازسازی و تحویل آموزش و پرورش داده شده است و ۱۴ باب مدرسه دیگر نیز با ۱۱۳ کلاس درس با مشارکت و همکاری خیران و با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: در زلزله‌های خوی ۷۲ باب مدرسه ارزیابی شدند که ۳۵ باب مدرسه با ۱۱۳ کلاس درس به علت خسارت جزِئی بعد از تعمیرات تحویل آموزش و پرورش شدند.

 رحمانی با تقدیر از خیران مدرسه ساز استان در کمک به توسعه فضا‌های آموزشی تصریح کرد: تعهد خیران استان در جشنواره بیست و پنجم ۴۳۵ میلیارد تومان بود که ۹۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گفته وی در دو سال گذشته برای توسعه و تجیهز هنرستان‌ها و مدارس استان ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.