تثبیت جمعیت و رفع مشکلات روستا‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت جمعیت روستایی و رفع مشکلات روستا‌ها، اولویت دولت سیزدهم است.

استاندار آذربایجان‌غربی شب گذشته در جمع مردم روستای فقیه بگلوی ارومیه اظهار کرد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و بویژه دولت سیزدهم، توجه به مناطق روستایی و تثبیت جمعیت روستایی می‌باشد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به خدمات‌رسانی نهادهایی، چون جهاد سازندگی در روستا‌ها و مناطق محروم از ابتدای انقلاب اسلامی، افزود: روستاییان همواره نیروی مولد بوده و در اقتصاد کشور نقش تعیین کننده داشته و در همین راستا تامین زیرساخت‌ها و امکانات زندگی در روستا‌ها در دستورکار نظام اسلامی و دولت سیزدهم می‌باشد.

وی همچنین با بیان گوشه‌ای از خدمات دولت سیزدهم به مناطق روستایی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی در قالب محرومیت‌زدایی آغاز شده تا مردم از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی به تسریع روند گازرسانی به روستا‌ها نیز اشاره کرده و افزود: در دولت سیزدهم به ۵۶۲ روستای استان و بویژه روستا‌های صعب‌العبور استان گازرسانی شده و تا پایان دولت، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها در تمامی روستا‌های استان، اضافه کرد: خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، مخابرات و اینترنت، جاده‌سازی و مدرسه‌سازی با تمام توان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های آذربایجان‌غربی در حوزه کشاورزی، افزود: با توجه به تولید سالیانه ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان، افزایش میانگین درآمد کشاورزان و ارزش‌افزوده در حوزه کشاورزی، رویکرد دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت‌های آذربایجان‌غربی بوده و ارائه تسهیلات و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در کنار روستا‌ها برای اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم در دستورکار می‌باشد.

مقام ارشد اجرایی استان تهیه زمین برای ساخت مسکن برای جوانان در روستا‌ها در قالب نهضت ملی مسکن را از اولویت‌های دولت معرفی کرده و اظهار داشت: ارائه تسهیلات کم بهره، تامین مسکن و شغل برای جوانان، در کنار جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس به روستا‌ها را موجب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.