فرماندار:

تنها یک پنجم از مسکن روستایی شهرستان ارومیه مقاوم سازی شده اند

فرماندار ارومیه گفت: تنها ۱۹ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده اند.

فرماندار ارومیه در جریان بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن در روستاهای این شهرستان به خبرنگاران گفت:  از مجموع ۶۴ هزار و ۹۵۹ واحد مسکونی روستایی شهرستان ارومیه تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۹ واحد مسکونی که ۱۹ درصد کل واحد‌های روستایی این شهرستان را شامل می‌شود از طریق تسهیلات مسکن روستایی احداث و مقاوم سازی شده است.

غلامحسین عماری با اشاره به اینکه باید تلاش و همت جدی در جهت بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی شهرستان شود، به طرح اقدام ملی مسکن اشاره و تأکید کرد باید هماهنگی‌های لازم بین مجموعه دستگاه‌های مربوطه از جمله راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، بخشداری‌ها و بانک‌های عامل صورت بگیرد تا شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستا‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۷۹ هکتار زمین برای احداث مسکن روستایی در شهرستان ارومیه واگذار شده است ادامه داد: این مقدار زمین در ۶۵ روستا  و برای احداث ۲ هزار و ۵۵۴ قطعه مسکونی واگذار شده است که باید عملیات اجرایی آنها نسریع شود.

فرماندار ارومیه سپس به اجرای طرح هادی در ۵۷ روستا توسط بنیاد مسکن و همچنین اجرای آسفالت در ۳۱ روستا با مساحت ۱۰۳ هزار متر مربع از محل قیر رایگان اشاره کرد.

عماری ابراز امیدواری کرد: با اعمال نظارت‌های لازم نسبت به ساخت وساز در روستا‌ها توسط بنیاد مسکن و بخشداری‌ها ودهیاری‌ها شاهد بهسازی ومقاوم سازی مساکن روستایی باشیم.

فرماندار ارومیه می گوید: در شش ماهه اول سال جاری ۴۷۹ پروانه ساختمانی توسط دهیاری‌های شهرستان صادر شده است که پیش بینی می‌شود این تعداد در پایان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.