واکسینه شدن بیش از ۲۶۰ هزار رأس دام علیه بیماری تب مالت

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۲۶۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب مالت واکسینه شده اند.

شفائی معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۲۴۳ هزار و ۷۸۲ رأس بره و بزغاله ماده و ۱۹ هزار و ۱۹۸ رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت یا همان بروسلوز واکسینه شده اند.

او افزود: دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص برنامه پایش و مراقبت از بیماری در دام‌ها، پارسال ۱۸ هزار و ۳۶ رأس گاو، ۵ هزار و ۸۵۲ نفر شتر و ۲ هزار و ۵۹۰ رأس گوسفند و بز را مورد پایش و نمونه گیری (خونگیری) قرار داد که از این تعداد ۱۰ رأس گاو، یک نفر شتر و ۱۶۶ رأس گوسفند و بز آلوده به این بیماری ذبح اجباری شدند.

شفائی اظهار کرد: همچنین ۳۹ هزار و ۶۸۵ نوبت سر نمونه گیری شیر از مخازن جمع آوری شیر گاوداری‌های استان به منظور تشخیص اولیه آلودگی احتمالی انجام شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از انجام این نمونه گیری، پایش زودتر از برنامه سرمی گاوداری‌ها جهت تشخیص سریعتر دام‌هایی است که به تازگی بیمار شده اند و می‌توانند تا رسیدن به نوبت خونگیری بعدی، تعداد زیادی از دام‌های در تماس خود را در گاوداری آلوده کنند.

برچسب ها: تب مالت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار