۱۰۱ روستای خراسان رضوی به جمع دارندگان اینترنت پرسرعت پیوستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۲۵۳ روستای دارای ۲۰ خانوار، زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۰۱ روستا در سال ۱۴۰۲ از این خدمت بهره‌مند شدند.

علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نبود اینترنت پرسرعت در ۳۰۰ روستای دارای ۲۰ خانوار مطرح بود و از همان ابتدا تلاش‌ها به طور جد در مسیر برخورداری این روستا انجام گرفت.

او افزود: تا پایان سال گذشته، ۲۵۳ روستا به طور کامل از خدمات اینترنت و شبکه ملی ارتباطات برخوردار شده اند و طبق برنامه ریزی‌ها تا پایان امسال، بقیه روستا‌ها نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: با اتصال این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت، پوشش اینترنت خراسان رضوی از ۸۸ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۹۷ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

دلگیر بیان کرد: برخورداری ۲۵۳ روستای دارای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت حدود پنج هزار میلیارد ریال هزینه داشته است و بر اساس طرح تحقق عدالت ارتباطی در مناطق مختلف کشور بوده است.

او تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، ۱۸ سایت تلفن همراه از اپراتور‌های مختلف همراه اول در محدوده حرم مطهر ایجاد شد تا مشکلات خدمات ارتباطی و اینترنتی در این منطقه به طور کامل برطرف شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تاکید کرد: در سال گذشته همراه اول و ایرانسل ۱۰۲ سایت شهری در مشهد ایجاد کردند و ۱۳۰ کیلومتر فیبرنوری نیز در این کلانشهر نصب شد.

دلگیر اظهار کرد: شهرستان‌های نیشابور و سبزوار مجوز‌های حفاری فیبر نوری را گرفته اند و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ همه مناطق شهری مشهد نیز مجوز حفاری فیبرنوری را اخذ خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
جاده سنتو، روستای ناظریه، اینترنت همراه کمی ضعیف و بعضی روزها آنتن نمی دهد...
آخرین اخبار