آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان رضوی+تصاویر و فیلم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

راس ساعت هشت صبح امروز ۱۱ اسفندماه، چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی گشایش یافت که در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

در هر شعبه اخذ رای ۱۷ تا ۲۱ نفر از نمایندگان شورای نگهبان، هیات‌های اجرایی، فرمانداران و نیرو‌های انتظامی حضور دارند.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می‌یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

به گفته مسئولان استانی هیچ نگرانی در خصوص قطعی احتمالی برق یا اینترنت در شعب اخذ رای وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده به هیچ وجه برگزاری انتخابات در ساعات مقرر متوقف نمی‌شود، ساعت رسمی برگزاری انتخابات هشت صبح روز جمعه تا ۶ بعد از ظهر اعلام شده است که با صلاحدید وزارت کشور و تایید شورای نگهبان ۲ نوبت سه ساعته و تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.

واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

استاندار خراسان رضوی رای خود را به صندوق انداخت

یعقوبعلی نظری دقایقی قبل و پس از بازدید از برخی شعب اخذ رای در مشهد، رای خود را به صندوق رای واقع در بیمارستان امام رضا(ع) انداخت.

 
شعب اخذ رای در حرم مطهر رضوی
 
 
فرماندار مشهد رای خود را به صندوق انداخت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار